Sivu 3/6

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

Lähetetty: La Touko 14, 2016 10:42
Kirjoittaja Temuri
Mietin tässä, että millähän tahdilla tehtävissä kuluu koneita. Olen nyt saamassa valmiiksi Saksan maassa kulkevat huoltokolonnat Saksan aloituskentille (vallatut kentät huolletaan lentokoneilla). Kolonnilla menee tunnista vähän päälle kahteen tuntia päästä perille kentälle. Otetaan tilanne, jossa tehtävä käynnistyy uusiksi juuri ennen kuin pelaajat tulee serverille. Tuleeko pulaa koneista liian äkkiä?

Tähän toki vaikuttaa koneiden määrä ja se, että kentille voi laittaa kattauksen myös "huonompia" koneita. Esimerkiksi, jos mersukentällä on 10 kpl kutakin mersun tyyppiä, niin siinä on jo 40 kpl mersuja (E-7, F-2, F-4 ja G-2). Siihen sitten vielä pari italianihmettä sekaan. Focke-kentällä homma on tietysti vähän eri, koska on vain yksi tyyppi käytössä, joten niille voisi laittaa hetikin enemmän fockeja. Kentille ripotellaan kuitenkin muitakin konetyyppejä kuin kentän pääasiallista tyyppiä jonkin verran, ja kun kenttiä on alussa 8 kpl puolellansa, niin äkkiseltään luulisi, että 1-2 h viive ensimmäisessä huollossa ei ehkä olisi niin paha. Mitäs olette mieltä?

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

Lähetetty: Su Touko 15, 2016 17:55
Kirjoittaja Damixu
Täytyy varmaan käytännössä kokeilla mikä taajuus tuohon supplyyn on passeli. Jos koneita on liikaa kokoajan tarjolla, niin menee pohja koko idealta, eli ehkäpä mielummin liian vähän niitä parhaita koneita kuin liikaa.

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

Lähetetty: To Heinä 28, 2016 08:07
Kirjoittaja Temuri
Päivittelenpä kuulumisia nyt kun WB-toteutus nytkähti taas eteenpäin.

Moskovan tehtävässä on nyt molemmilla puolilla tehdasalue ja sen lähimailta lähtevät huoltokolonnat ja -junat "aloituskentille". Eli maakohteita on nyt tuhottavana kenttien lisäksi. Huoltokolonnan/-junan lähtö triggautuu tällä hetkellä oletusarvoisesti 30 minuutin välein (katsotaan josko tarvii pidentää tätä oletusarvoa). Tätä aikaa saa pidennettyä tehtävän käydessä pommittamalla tehdasaluetta. Seuraavaksi pitää tehdä vielä tehtaan lähimailla sijaitsevilta kentiltä huoltokone lentämään "valloitetuille" kentille, sekä laittaa kenttien konemäärät rajallisiksi ja laittaa huoltokolonnan saapuminen vaikuttamaan konemäärään.

Ilmavalvontapisteet pitää tehdä eri komponentilla. Käytössä ollut Complex trigger aiheutti dserverille liian kovan kuorman yhdessä huoltokolonnien kanssa, joten otin ilmavalvontapisteet tehtävästä toistaiseksi pois. Nyt kun tehtaat ovat paikoillaan, voidaan ilmavalvontapisteet myöskin asetella paremmin. Yhtenä vaihtoehtona olisi käyttää esim. Proximity triggeriä, jolloin toteutus olisi suurinpiirtein sama kuin aikaisemmin, eli ilmoitus vihollisen koneesta + ikoni kartalle ko. ruutuun joksikin aikaa. Toinen vaihtoehto on käyttää tutka/spotter objektia, nyt kun niissä ollut bugikin on korjattu ja spottaus oikeasti toimii. Tällöin saataisiin viholliskoneiden määrä ja suunta näkyviin kartalle.

Ylläolevat jutut on tarkoitus saada valmiiksi tämän vuoden Moskiittoon mennessä. Sen jälkeen ajattelin alkaa tutkia, miten saataisiin toteutettua kenttien valtaus maajoukoilla.

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

Lähetetty: Ma Elo 08, 2016 08:06
Kirjoittaja Temuri
Yllämainitut asiat on nyt toteutettu tehtävään, paitsi "valloitettujen" kenttien huoltaminen. Päätettiin Untamon kanssa, että se tulee hoitaa pelaajien toimesta lentämällä supplykone valloitetulle kentälle. Untamon tekemä javakikkare sitten tulee haistelemaan logeista tämän lennon. Tämä siksi, että huijaaminen ei olisi mahdollista (samalta kentältä rullailla supplykone triggauspisteelle).

Ilmavalvonnan tein tutka/spotter objektilla. Käsitykseni mukaan niiden pitäisi jopa chattiin huudella jotain, kun viholliskoneita tulee näkyville. Sijoitin ilmavalvonnan nyt niin, että se palvelee lähinnä tehdasalueiden "early warning" systeeminä.

Huoltokolonnien lähdön intervallin oletusarvo nostettiin 45 minuuttiin.

Kanttori on saanut ilmakuvien teon alulle, ja tehdasalueista on nyt kartat helpottamassa pommituslentoja.

Pommituslentoihin liittyen; raskaan IT:n AI laskettiin "Low" tasolle. Nyt siis esim. tehdasalueilla raskas IT tekee pilveä taivaalle, mutta ei ole niin murhaavan tarkka. Kevyt IT on edelleen "High". Eli tarpeeksi korkealla kun lentää (olikohan jotain 4000 m), niin vain raskas paukuttaa, mutta jos jabottelet, niin osumia saat itseesi kohtuullisen varmasti (etenkin tehdasalueilla). Untamon kanssa toteutettiin myös mahdollisuus säätää raskaan ja kevyen IT:n AI:ta kesken tehtävän.

Maajoukkojen toimintaa kerkesin viikonloppuna tyypitellä hiukan. Totesin, että howitzerit ja raketinheittimet ovat murhaavia. Tästä tuli mieleen, että josko annettaisiin serverillä tarpeeksi ansioituneille/nimetyille pelaajille mahdollisuus chatin kautta komentamalla antaa hyökkäyskäsky maajoukoille. Näin pitäisi siis huolehtia, että vihollisen puolustuslinjasta on ainakin tykistö ja raketinheittimet tuhottu, ennen kuin lähettää tankit/joukot hyökkäykseen. Pelin kartta voisi sitten vaikka näyttää kunkin hyökkäysjoukon tilan (valmiina/hyökkäyksessä/jne.). Maajoukolle laitettaisiin tietenkin vielä jonkinlainen cooldown, jotta samaa hyökkäysjoukkoa ei voisi laittaa hommiin koko ajan. Tätä ideoidaan varmasti nyt Moskiitossa eteenpäin.

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

Lähetetty: Ma Elo 08, 2016 08:10
Kirjoittaja Temuri
Niin ja olikohan se Ade vai Eba, joka heitti TeamSpeakissa idean, että serverin statsivuille voisi laittaa kartan ja siihen päivittymään ikoneilla, että missä on rähinää, missä on tullut pudotuksia ja missä tilassa kentät ovat. Tämä oli minusta toteuttamisen arvoinen idea.

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

Lähetetty: Ti Elo 09, 2016 15:12
Kirjoittaja Temuri
Tajusinpa juuri, että serverille voisi toteuttaa "Rolling Planesetin" aika helpolla. Ideana siis, että ensin olisi tarjolla vanhemman tyypin koneita ja uusia koneita tulisi tarjolle vähän myöhemmin. Tarvii vain tallentaa sellaiset versiot tehtävästä, jossa konetyypit on rajoitettu. En nyt muista miten tiuhaan vanhan illun WB serverillä tuli uusia koneita, mutta jos vaikka parin päivän välein lisäisi uusia. Tuolta voisi ottaa vaikka osviittaa: http://www.wbfree.net/rps.php. Tuon pohjalta konetyyppien saatavuuden voisi parittaa myös siihen onko käytössä talvi- vai kesäkartta.

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

Lähetetty: La Elo 13, 2016 11:19
Kirjoittaja Damixu
Tuolta serveriltä/missiolta voisi ottaa sen AI-radiopölinän pois. Se on lienee vahingossa jäänyt ottamatta pois?

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

Lähetetty: Su Elo 14, 2016 01:25
Kirjoittaja Temuri
Damixu kirjoitti:Tuolta serveriltä/missiolta voisi ottaa sen AI-radiopölinän pois. Se on lienee vahingossa jäänyt ottamatta pois?
Se radiopölinä tulee siitä NDB-objektista, jota käytetään tutkaobjektina. Vois ehkä katsoa, jos sieltä löytys joku toinen tutkamainen objekti sen tilalle. Sitä hölötystä ei siis saa siltä NDB-objektilta kytkettyä pois.

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

Lähetetty: Ma Elo 22, 2016 08:24
Kirjoittaja Temuri
Serverin tehtävässä on nyt logiikka, jolla peliin spawnataan vain ne maaobjektit joiden lähellä on pelaaja, ja objektit poistetaan pelistä, kun minuuttiin ei ole ollut pelaajaa lähistöllä. Alue jota tämä logiikka tarkkailee on vajaan kilometrin kunkin kentän tutkan kantaman ulkopuolella. Tämä kevensi tehtävää. Overload -viesti näyttäisi tulevan nyt vain silloin, kun objekteja spawnataan/despawnataan, eli kyseessä on vain lyhytaikainen piikki kuormituksessa.

Venäjän kevyen IT:n tyyppi muutettiin 61k:sta 72k:si, eli koko pieneni 37 millisestä hieman siedettävämpään 25 milliseen. Heitin kokeeksi stukakeikan eilen, lentelin vähän päälle kolmessa tonnissa ryssän tehdasalueelle, ja kevyt ei yltänyt ampumaan sinne asti. Vasta syöksyssä tuli kevyestä osumia. Logi keikasta tässä: http://ts3.virtualpilots.fi:8000/en/sor ... 07/?tour=3. Edelleenkään tehdasalueelle ei parane jäädä asumaan.

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

Lähetetty: Ma Elo 22, 2016 12:54
Kirjoittaja Temuri
Pikapalaverin tiimoilta nostettiin tehdasobjektien korjausaika kuuteen tuntiin. Tarkoituksena, että alkuillasta suoritetulla tehdasalueen pommituksella on jopa jotain vaikutusta kyseisen illan peleihin.