VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

Temuri
Viestit: 104
Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 17:12
Handle: Temuri
Etunimi: Teemu
Sukunimi: Hietanen
Verkkosivu: http://

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

Viesti Kirjoittaja Temuri » Ke Huhti 06, 2016 12:13

LLv24_Veccu kirjoitti:Tuo tutka ja maa-asemailmoituset olisivat kyllä hyvä lisä.
CloDissa on pelin sisäänrakennettu scriptituki, joka mahdollistaa paaaaaaljon monipuolisemmat toiminnallisuudet kuin mitä BoSin serverillä voi tehdä. Sen takiahan Untamo joutui koodailemaan sen ulkopuolisen java-applikaationkin. :)

Damixu
Viestit: 37
Liittynyt: Su Touko 11, 2008 13:38
Handle: Damixu
Etunimi: Mika
Sukunimi: Jääskeläinen
Verkkosivu: http://

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

Viesti Kirjoittaja Damixu » To Huhti 07, 2016 12:33

- Säävaihtelua
- Vuorokaudenajan vaihtelua (ei yötä)

Untamo
Viestit: 1430
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 10:01
Handle: LLv34_Untamo
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Heikki
Sukunimi: Siltala
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34/
Paikkakunta: Liminka

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

Viesti Kirjoittaja Untamo » To Huhti 07, 2016 13:20

Damixu kirjoitti:- Säävaihtelua
- Vuorokaudenajan vaihtelua (ei yötä)
Molemmat on toteutettu :) ... Tehtävän vaihtuessa sää on random. Tehtävä starttaa aina aamuhämäristä ja kestää 10+ tuntia, eli iltahämäriin.

Temuri
Viestit: 104
Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 17:12
Handle: Temuri
Etunimi: Teemu
Sukunimi: Hietanen
Verkkosivu: http://

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

Viesti Kirjoittaja Temuri » To Huhti 07, 2016 13:34

Untamo kirjoitti:
Damixu kirjoitti:- Säävaihtelua
- Vuorokaudenajan vaihtelua (ei yötä)
Molemmat on toteutettu :) ... Tehtävän vaihtuessa sää on random. Tehtävä starttaa aina aamuhämäristä ja kestää 10+ tuntia, eli iltahämäriin.
Koska ollaan lisäilty juttuja ja fiksattu bugeja, niin monesti tehtävä on startannut aina vähän ennen primetimea, jolloin ainakaan vuorokaudenajan vaihtelua ei ole ehkä huomannut. Siellä pyörii nyt neljä sääversiota randomilla: medium pilvillä ilman tuulta, CAVU jossa on tuuli, light pilvillä jossa on tuuli ja medium pilvillä sateinen ja tuulinen.

Damixu
Viestit: 37
Liittynyt: Su Touko 11, 2008 13:38
Handle: Damixu
Etunimi: Mika
Sukunimi: Jääskeläinen
Verkkosivu: http://

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

Viesti Kirjoittaja Damixu » Su Huhti 10, 2016 18:44

Dynaamisesti etenevä maasota jota tuettaisiin pommittamalla strafettamalla vihun asemia, kalustoa ja täydennyksiä. Servu generoisi näitä ilmatukimissioita automaattisesti. Tämä maasodan rintaman päädyttyä riittävän kauas, olisi tehtävä voitettu. Lentokentät myös menee kiinni esim. jos rintama tulee 20 km. etäisyydelle.

Damixu
Viestit: 37
Liittynyt: Su Touko 11, 2008 13:38
Handle: Damixu
Etunimi: Mika
Sukunimi: Jääskeläinen
Verkkosivu: http://

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

Viesti Kirjoittaja Damixu » Ma Huhti 11, 2016 12:20

Idea: Operaatioillan päätehtävän tehtävänjakotilaisuus kaikille (ei tarvii välttämättä mitään koodailla VP-servuun tai multiplayer-missioon)

Nyt tuo lentely opsuilloissa on vielä aika vapaata "räkänä taivaalle ja häröpalloa perään" tyylistä lennähtelyä.
Miten olisi jos sovittaisiin operaatioiltoihin vähintään yksi suunnitelmallinen eri laivueiden yhteistehtävä missä sovitaisiin: Tehtävät, ajoitukset, lähtökentät, käytettävä kalusto ja aseistus, lentoreitit, muodostelmat, toimintakohteet, maalit, paluureitit, paluukentät, jne. ja käytäisiin tämä suunnitelma yhdessä osallistuvien laivueiden lentäjien kanssa käyttäen jotain ilmaista kollaboraatiotyökalua (kuten esim. GoogleDocs), missä karttapohjalla visuaalisesti käytäisiin läpi tuo operaation kulku ja tehtävät. Puhe luonnollisesti hoituu TS:llä. Tällaisen yhteistehtävän tehtävänjakoon sekä itse tehtävään varmaan menee reilu tunti siitä operaatioillan ajasta. Tämän yhteistehtävän jälkeen tai jos kuolo koittaa jo tehtävän aikana, voi lähteä lennähtelemään vanhaan tyyliin häröpalloilua, niin ei tarvitse odotella turhaan pitkiä aikoja tyhjänpanttina.

Tämä lisäisi mukavasti immersiota tuohon opsuiltaan, kun tässä tehtävänjaossa saisi virittäytyä tunnelmaan ja tulisi hommaan vähän lisää tuota virtuaalisodankäynnin tuntua. Saisi pommaritkin oikeasti hävittäjäsuojaa riittävästi ja olisihan se komeeta nähdä iso pommarimuodostelma jyräävän vihukohteen tuusannuuskaksi :)

Tähän tarvitaan yhteisesti sovitut päivät ja kellonajat, milloin tullaan tehtävänjakoon ja milloin startataan tehtävä.
Sekä tähän olisi hyvä olla operaatiosuunnittelija, kuka ennen tehtävänjakoa tekee tuon alustavan operaatiosuunnitelman. Tilanne kartalla kun voi muuttua suht' nopeasti, niin tuota tehtävää ei kannata suunnitella monta tuntia etukäteen.

Temuri
Viestit: 104
Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 17:12
Handle: Temuri
Etunimi: Teemu
Sukunimi: Hietanen
Verkkosivu: http://

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

Viesti Kirjoittaja Temuri » Ti Huhti 12, 2016 08:57

Tuota maasodan toteutusta silmälläpitäen tällainen on aika mielenkiintoinen systeemi:
http://forum.il2sturmovik.com/topic/196 ... commander/

LLv34_Camouflage
Viestit: 410
Liittynyt: Ke Huhti 16, 2008 22:11
Handle: Camo
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Ville
Sukunimi: Pitkänen
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34/
Paikkakunta: Helsinki

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

Viesti Kirjoittaja LLv34_Camouflage » To Huhti 21, 2016 00:31

Temuri kirjoitti:Tuota maasodan toteutusta silmälläpitäen tällainen on aika mielenkiintoinen systeemi:
http://forum.il2sturmovik.com/topic/196 ... commander/
Onpas huikean makee. Tämän avullahan saadaan dynaaminen maasodankäynti pelaajien toimesta. Koskas tuo on testattavissa meidän serverillä? :)

Camo

Damixu
Viestit: 37
Liittynyt: Su Touko 11, 2008 13:38
Handle: Damixu
Etunimi: Mika
Sukunimi: Jääskeläinen
Verkkosivu: http://

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

Viesti Kirjoittaja Damixu » La Huhti 30, 2016 13:17

Damixu kirjoitti:Dynaamisesti etenevä maasota jota tuettaisiin pommittamalla strafettamalla vihun asemia, kalustoa ja täydennyksiä. Servu generoisi näitä ilmatukimissioita automaattisesti. Tämä maasodan rintaman päädyttyä riittävän kauas, olisi tehtävä voitettu. Lentokentät myös menee kiinni esim. jos rintama tulee 20 km. etäisyydelle.
Tätä ideaa jatkojalostaen: Monen kartan muodostama online-kampanja/sota. (Kun ei ole realismia odotella WW2 Online -tyyppistä valtavaa yhtä karttaa 24/7 sodan siellä tauotta raivoten tuhansien pelaajien voimin, niin näitä IL-2 karttoja ketjuttamalla rakennettaisiin tuo isompi sota-alue)
Nyt karttojen määrä on vielä rajallinen, mutta ajan saatossa tilanne paranee ja tuo karttojen ketjuttaminen muodostaa ison kokonaisuuden.

Kun jompikumpi puoli voittaa kartan, siirrytään sotanäyttämöllä seuraavaan tai edelliseen taistelualueeseen (karttaan) riippuen voittajasta. Sodan lopullinen voittaja on se, kuka työntää vihulaisen ulos viimeisimmästäkin kartasta. Tällaiset sotakampanjat voisivat kestää esim. joitakin viikkoja. Tästä sotakampanjan tilanteesta olisi hyvä olla joku webbisivu, missä näkisi kampanjan tilanteen.

Nyt alkaa jo puuduttamaan näillä dogfight servereillä lennettävät irtomissiot. Edes tuo yhden kartan (esim. meidän VP-servun) staattinen nippu missioita ei innosta tulemaan uudestaan ja uudestaan lentämään keikkaa silloin tällön, kun missio resetoituu ja maailma palaa alkutilanteeseen ja tietää että ne irtokeikat eivät edesauta sitä kokonaistilannetta mitenkään.
Toki voisi olla hyvä, että olisi mahdollista osallistua myös tankkitaisteluihin maan pinnalla halutessaan, niin se lisäisi ennestään serverin vetovoimaa.

Tässä eri karttojen muodostamassa onlinesodassa olisi hyvä se, että jokainen yksittäinen onnistuminen vaikuttaa siihen isoon kuvaan ja se innostaa tulemaan lentelemään squadi-iltoihin ja myös käymään itsekseenkin heittää irtokeikkaa.

Tällä onlinesotatasolla pidettäisiin rankingia ja statistiikkaa pelaajista per kartta, per sota, per. koko onlinesodan historian ajan. Rankingin saisi näkymään myös squad-tasolla eli näkisi miten eri osastot ja laivueet suoriutuvat ja ovat suoriutuneet aiemmin.

Temuri
Viestit: 104
Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 17:12
Handle: Temuri
Etunimi: Teemu
Sukunimi: Hietanen
Verkkosivu: http://

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

Viesti Kirjoittaja Temuri » Ma Touko 09, 2016 09:05

Tällä hetkellä koitan saada votkapäissään ajelevia kuskeja olemaan törmäilemättä taloihin. Jahka nämä on saatu hoidettua, nytkähtää homma taas hieman eteenpäin.

Vastaa Viestiin