virtualpilots.fi

VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

ViestiKirjoittaja Temuri » La Elo 27, 2016 18:36

Huoltokolonnat osoittautuivat liian raskaiksi, joten ne on nyt poistettu tehtävästä. Täytynee miettiä jonkinlaisten huoltovarikkokohteiden käyttämistä niiden asemesta. Tehtaiden pommitus vaikuttaa edelleen kenttien konemäärän täydentymiseen.
Temuri
 
Viestit: 98
Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 17:12

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

ViestiKirjoittaja Temuri » Ma Syys 05, 2016 09:22

Maasodankäynnistä on ollut nyt seuraavanlaista hahmotelmaa:
1. Molemmilla puolilla on tankkeja, tykkejä, raketinheittimiä jne. asemissa.
2. Siellä joukossa on myös pelaajille tankkispawn-piste. Tässä pisteessä on rajallinen määrä tankkeja.
3. Kun pelaaja spawnaa tästä pisteestä ensimmäisen kerran, spawnautuu pelaajan viereen asemiin 9-10 AI tankkia, jotka lähtevät hyökkäämään vihollisen asemaa kohti. Tästä tulee ilmoitus omille joukoille heti, ja viholliselle pienellä viiveellä.
4. Kun pelaaja on spawnautut tankkiin, laitetaan javan puolelta timeout, jolla kontrolloidaan että tiettyyn aikaan ei noita 9-10 hyökkäävää tankkia spawnata, vaikka pelaaja spawnaisi itsensä tankkiin.
5. AI tankeissa on pari spotteritankkia, joten on mahdollista nähdä missä tankit etenevät. Näitä voi ajatella ikäänkuin komentovaunuina, jotka ovat yhteydessä lentojoukkoihin. Spottaus näyttäisi olevan niin, että line-of-sight tarvitaan, jotta objekti merkataan kartalle, eli mikään kaikkinäkevä silmä tuo spottaus ei ole.
6. AI tankkien spawnauksen jälkeen voi EHKÄ viiveellä spawnata esim. puolitelavaunujoukon, joka sitten kuljettaa jalkaväen vihollisen asemiin, ja näin asemat tulevat vallatuiksi. Toinen vaihtoehto on, että N kpl omia tankkeja pääsee vihollisen asemiin, eikä ko. asemissa ole enää vihollisen joukkoja jäljellä.

Eli käytännössä:
1. Pelaajat joutuvat pehmittämään vihollisen puolustusasemat siihen pisteeseen, että puolustajien tankit, tykit, raketinheittimet jne. eivät saa tuhottua hyökkääviä tankkeja.
2. Pelaaja spawnautuu tankkiin, ja hyökkäys alkaa.
3. Puolustajilla on mahdollisuus joko tuhota hyökkäävät tankit jabottamalla tai spawnauttaa omat AI tankit.
4. Liittyen edelliseen, se puoli joka pääsee niskan päälle tankkien välisessä tappelussa, voi sitten jatkaa hyökkäystä vihollisen asemiin, ja mahdollisesti vallata ne.
Temuri
 
Viestit: 98
Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 17:12

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

ViestiKirjoittaja Kanttori » Ma Syys 05, 2016 09:29

Voisiko omat tankit saada jotenkin liikkeelle myös jaboista, esim. tykki-Stukasta? Eli kun esim. kaksi Stukaa lentää matalalla oman tankki-basen yli lähtevät tankit liikkeelle ja Stukat tukevat hyökkäystä. Ei välttämättä kiinnosta kaikkia se tankkiajelu vaan ilmatuen antaminen maajoukoille! :)
Kanttori
 
Viestit: 233
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 17:07
Paikkakunta: Joensuu

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

ViestiKirjoittaja Temuri » Ma Syys 05, 2016 09:44

Kanttori kirjoitti:Voisiko omat tankit saada jotenkin liikkeelle myös jaboista, esim. tykki-Stukasta? Eli kun esim. kaksi Stukaa lentää matalalla oman tankki-basen yli lähtevät tankit liikkeelle ja Stukat tukevat hyökkäystä. Ei välttämättä kiinnosta kaikkia se tankkiajelu vaan ilmatuen antaminen maajoukoille! :)

Tämä pitäisi tehdä complex triggereillä, ja kokemus on osoittanut, että niitä ei kannata tehtävään laittaa siinä määrin mikä olisi tarpeellista. Kukaan ei pakota pelaajaa jäämään sinne tankkiin, riittää että käy spawnautumassa. :)
Temuri
 
Viestit: 98
Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 17:12

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

ViestiKirjoittaja Temuri » Pe Joulu 30, 2016 09:56

Nyt kun maasotatoteutus on menossa testausvaiheeseen, niin ideaa jatkokehityksestä:
Kanttori kyseli eilen radiossa, olisiko mahdollista saada esim. AI-pommareita, joita sitten pitäisi saattaa. Tätä voisi kokeilla niin, että tietyin väliajoin voisi pyytää AI-pommituslaivuetta ottamaan kohteeksi jonkin vihollisen kentän tai tehtaan. Takalinjoilta (ei-pelaajien käyttämältä kentältä) sitten tulisi vaikka pari parvea vaakapommittajia, jotka kulkis suunnilleen omia kenttiä pitkin kohteelle ja kylväis pommit. Tämän voisi kytkeä siihen olemassaolevaan targetointitoteutukseenkin, eli kun kohde on merkattu, niin pommarit lentävät sinne. AI-koneet voisivat aina waypointtinsa saavuttaessaan merkata/antaa viestin omalle puolelle missä ovat ja minne suuntaavat seuraavaksi, jotta hävittäjäsuoja löytäisi ne. Pommarit hyökkäisivät kentille ja tehtaalle, Stukat ja Illut taas maasodan puolustulinjoihin/tankkeihin.

Käsittääkseni AI-koneista aiheutuu melko lailla kuormaa peliin, joten mitään isosta määrästä AI-koneita ei voi olla kyse. Täytynee testata montako konetta kestää laittaa.
Temuri
 
Viestit: 98
Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 17:12

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

ViestiKirjoittaja LLv34_Camouflage » Pe Tammi 13, 2017 04:16

Kävimme hieman pelailemassa servulla, oli hauskaa!!

Pari huomiota:

1. Combat Zone -maasota on toimiva konsepti, todella hauskaa vaihtelua ja vaatii tiukkaa yhteistoimintaa. CZ:n valtaaminen ei todellakaan ole helppoa eikä onnistu yksin, ei ehkä kaksinkaan. Varsinkaan jos on yksikin vihuhäätäjä vastassa.
2. Neljä Combat Zonea hajauttaa tappelua. Pommittajat haluavat välttää vihun hävittäjiä, jolloin useampi CZ mahdollistaa "pakoilun". Toki jos serveri on täynnä, sitten riittää puuhaa. Sitä odotellessa joutuu tappeluita hieman hakemaan. Nyt kun pelaajia on vielä niukasti, jos olisi esim vain 1-2 zonea, se pakottaisi osapuolet taistelemaan keskenään.
3. IT on Combat Zoneilla tosi kova. Jos on yksin, pommitus korkealta on ainoa keino saada tuloksia. Hyvin sijoitettu 1800kg pommi näytti tepsivän hyvin pehmeisiin maaleihin. Neljällä sellaisella saisi varmaan IT:n matalaksi.
4. Kun saimme CZ:n 50%:iin, omat tankit lähtivät köröttelemään ja kartalle tuli nuoli osoittamaan panssarihyökkäystä. Matka on aika pitkä, joten CZ heräsi henkiin siihen mennessä kun tankit pääsivät paikalle. Emme ehtineet tappaa kaikkia pst-tykkejä, katjushoita ja vihupanssareita, joten omat tankit tuhoutuivat. CZ oli kuitenkin taas pudonnut 50%:iin, joten tankit lähtivät heti uudelleen liikkeelle.
5. Kolmatta kertaa emme enää saaneet CZ:aa tuhottua, joten tankkien tuhouduttua uusia ei enää lähtenyt liikkeelle. Kartassa oli kuitenkin edelleen nuoli osoittamassa panssarihyökkäystä.
6. Matka on tosiaan aika pitkä, en usko että kukaan pelaaja jaksaa lähteä panssarilla hyökkäämään vihun CZ:lle.
7. Tankit voisivat spawnata vähän lähemmäs, vaikka rintamalinjalle? Valtaamisprosessi nopeutuisi ja koko homma helpottuisi, jos tankit pääsevät perille ennen kuin CZ herää uudelleen henkiin.


Nykysetupilla toimiva taktiikka CZ:n valtaamiseksi taitaa olla:
1. Ensin pommitus korkealta isoilla pommeilla pehmeisiin maaleihin kunnes CZ putoaa alle 50%. Panssareita yms vaikeita pistemaaleja ei tarvitse tuhota.
2. Tankit lähtevät liikkeelle, vihun rynnäkkökoneiden varalta niiden etenemistä pitää suojata. Tällä välin CZ nousee takaisin ylös.
3. Kun tankit ovat n. 10km päässä, CZ pitää tuhota puolustuskyvyttömäksi:
-IT tuhotaan pommittaen korkealta. Tarvittaessa häätäjät vetävät IT:n puoleensa matalalla, riittävän kaukana ja väistellen.
-Kun IT on tuhottu, rynnäköidään ja pommitetaan pst-tykit, katjushat ja panssarivaunut
-ilmeisesti kiinteitä rakennelmia (polttoainesäiliöt, korsut, yms) ei tarvitse tuhota?
-näin omat vaunut pääsevät valtaamaan puolustuskyvyttömän CZ:n


Siinäpä illan havaintoja... :)

Camo
LLv34_Camouflage
 
Viestit: 407
Liittynyt: Ke Huhti 16, 2008 22:11
Paikkakunta: Helsinki

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

ViestiKirjoittaja Temuri » Pe Tammi 13, 2017 09:21

LLv34_Camouflage kirjoitti:2. Neljä Combat Zonea hajauttaa tappelua. Pommittajat haluavat välttää vihun hävittäjiä, jolloin useampi CZ mahdollistaa "pakoilun". Toki jos serveri on täynnä, sitten riittää puuhaa. Sitä odotellessa joutuu tappeluita hieman hakemaan. Nyt kun pelaajia on vielä niukasti, jos olisi esim vain 1-2 zonea, se pakottaisi osapuolet taistelemaan keskenään.
4. Kun saimme CZ:n 50%:iin, omat tankit lähtivät köröttelemään ja kartalle tuli nuoli osoittamaan panssarihyökkäystä. Matka on aika pitkä, joten CZ heräsi henkiin siihen mennessä kun tankit pääsivät paikalle. Emme ehtineet tappaa kaikkia pst-tykkejä, katjushoita ja vihupanssareita, joten omat tankit tuhoutuivat. CZ oli kuitenkin taas pudonnut 50%:iin, joten tankit lähtivät heti uudelleen liikkeelle.
5. Kolmatta kertaa emme enää saaneet CZ:aa tuhottua, joten tankkien tuhouduttua uusia ei enää lähtenyt liikkeelle. Kartassa oli kuitenkin edelleen nuoli osoittamassa panssarihyökkäystä.
6. Matka on tosiaan aika pitkä, en usko että kukaan pelaaja jaksaa lähteä panssarilla hyökkäämään vihun CZ:lle.
7. Tankit voisivat spawnata vähän lähemmäs, vaikka rintamalinjalle? Valtaamisprosessi nopeutuisi ja koko homma helpottuisi, jos tankit pääsevät perille ennen kuin CZ herää uudelleen henkiin.

2. Tämän voisi tehdä niin, että Untamon java-applikaatio haistelee pelaajamäärän ja enabloi sen mukaan combat zoneja sopivan määrän.

4. Tätä mietinkin tänä aamuna töihin tullessa, että miten käy tuossa tapauksessa. Ne spawnaavat tankit voisi siirtää lähemmäs vihollisen linjoja.

5. Muistaakseni olen tehtävään laittanut inputin, jolla java-applikaatio voi komentaa hyökkäysnuolen pois päältä. Täytyy tarkistaa onko siinä joku fiba.

6. Periaatteessa pelaajatankit ovat puolustusta varten, mutta toki kun kerran tankkiin pääsee spawnaamaan, niin porukka haluaa niillä myös hyökkiä. Veikkaanpa että porukka odottaa myös pystyvänsä valtaamaan vihollisen linjat tankilla. Näitäkin voidaan siirtää lähemmäs. Entä jos nämä tankkispawnit poistetaan kokonaan? Alunperin oltiin ajateltu, että spawnaaminen tankkiin triggeröisi sen omien AI tankkien hyökkäyksen. Luovuttiin tuosta ajatuksesta, sillä tuolloin olisivat AI tankit hyvin usein spawnautuneet vain tuhoutuakseen pehmittämättömän puolustuslinjan tulessa.

7. Siirretään tankkeja lähemmäs.

Polttoainesäiliöt, fuelit ja korsut lasketaan siihen 50%:iin mikä vihollisen puolustuksista täytyy tuhota, jotta omat tankit lähtee liikkeelle.

Jutellaanpa asiasta lisää myös Blitzissä. :)
Temuri
 
Viestit: 98
Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 17:12

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

ViestiKirjoittaja LLv34_Camouflage » Pe Tammi 13, 2017 09:54

Kiitti ripeästä vastauksesta!

Temuri kirjoitti:Polttoainesäiliöt, fuelit ja korsut lasketaan siihen 50%:iin mikä vihollisen puolustuksista täytyy tuhota, jotta omat tankit lähtee liikkeelle.


Pitääkö 50% säännön täyttyä että valtaus tapahtuu?

C
LLv34_Camouflage
 
Viestit: 407
Liittynyt: Ke Huhti 16, 2008 22:11
Paikkakunta: Helsinki

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

ViestiKirjoittaja LLv34_Camouflage » Pe Tammi 13, 2017 10:01

Ja tankkispawnit on hyvät, on kiva päästä ajamaan tankeilla. Mitäs jos hyökkäyksessä spawn olisi rintamalinjalla, jopa lähempänä vihua? Ja puolustuksessa edelleen siinä nykyisessä paikassa?

Hyökkäyshommissa nykyiset neljä panssaria tosin loppuvat aika nopeasti, niitä voisi olla vaikka tusina. Puolustuksessa 4 on ihan hyvä. Mites ajettavien tankkien resupply toimii?

Mun mielestä nykyinen hyökkäyksen triggeröinti on hyvä, pakottaa pelaajat maataisteluhommiin.
LLv34_Camouflage
 
Viestit: 407
Liittynyt: Ke Huhti 16, 2008 22:11
Paikkakunta: Helsinki

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

ViestiKirjoittaja Untamo » Pe Tammi 13, 2017 11:11

Pitääkö 50% säännön täyttyä että valtaus tapahtuu?


Ei, kunhan yksikin tankki pääsee läpi vihollisen puolustusasemiin, niin hyökkäävä puoli voittaa, riippumatta miten paljon siellä on objekteja auki.


Mitäs jos hyökkäyksessä spawn olisi rintamalinjalla, jopa lähempänä vihua?


Arveltiin, että siirretään asemia kokonaisuudessaan lähemmäs toisiaan. Tuntuisi itsestäni hieman oudolta, että tankit ilmestyisivät tyhjästä välimaastoon... Rajoittava tekijänä tässä kuitenkin epäsuoran tulen pitkä kantomatka, eli kovin lähelle toisiaan niitä ei voi asettaa...


Hyökkäyshommissa nykyiset neljä panssaria tosin loppuvat aika nopeasti, niitä voisi olla vaikka tusina. Puolustuksessa 4 on ihan hyvä. Mites ajettavien tankkien resupply toimii?


Tankit ovat tällähetkellä enemmänkin kuriositeetti kuin varsinaisesti tarkoitettu vaikuttamaan taistelun kulkuun :) ... Mutta jos siihen keksitään joku järkevä systeemi, niin tietty voidaan parantaa...

Ei voida kontrolloida erikseen hyökkäykseen/puolustukseen saatavilla olevia tankkeja, sillä kumpikin puoli hyökkää ja puolustaa miten haluaa ... ei siis voi määritellä millään ajanhetkellä kumpi on hyökkäävä ja kumpi puolustava. Esim. jos sakut hyökii vennään asemiin, ja tuhoavat yli 50% -> tankit lähtevät liikkeelle. Samaan aikaan venäläiset voivat tehdä saman -> syntyy tankkitaistelu puolessa välissä.

Tankkispawneille tai taistelualueelle muutenkaan ei ole vielä minkäänlaista supply-järjestelmää...
Untamo
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 10:01
Paikkakunta: Liminka

EdellinenSeuraava

Paluu Peliserverit - Game servers

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron
virtualpilots.fi | Virtuaalilentäjät - Virtual Pilots ry