virtualpilots.fi

VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

ViestiKirjoittaja Untamo » Ti Huhti 05, 2016 21:14

S!

IL-2 BoS/BoM palvelin on nyt palvellut kuukaudenpäivät hyvin ja kenttiä on vallattu suuntaan ja toiseen. Nyt tarvittaisiin jatkokehitysideoita. Ensisijaisena kehityskohteena on lisätä pommarikuskeille hommia, mutta minkälaisia hommia on se kysymys. Ja kun niitä kohteita tuhotaan, niin mihin se vaikuttaa?

Eli, ideoita, antaa tulla :) .. Parhaat ideat toteutetaan.
Untamo
 
Viestit: 1353
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 10:01
Paikkakunta: Liminka

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

ViestiKirjoittaja vvaris » Ti Huhti 05, 2016 21:37

Heitelläänpä pari ideaa:
-Jos tuon serverin idean pystyisi kommunikoimaan jotenkin myös kirjoittamalla karttaan tekstiä? En tiedä mahdollistaako BOS:in engine sen.
-Air startteja pommareille, servun hektiseen luonteeseen voisi sopia air startti paikat pommareille. Perinteistä kentältä nousua voisi tukea rajoittamalla aseistusta tai koneita airstarteilla
-Helpompi tapa kysella kenttien kuntoa, tuon voisi teoriassa toteuttaa radion kautta? Jos radion kautta ei onnistu voisi kentän kuntoa kysellä nimen lisäksi myös ruudun numerolla?
-Kenttien "kustomointi", erilaisia kenttiä joita vallataan erilaisella taktiikoilla: toisilla kentillä pehmeitä maaleja ja toisilla kentillä kovia maaleja ja parempi ilmatorjunta. Eli toiset kentät vaikeampia valloittaa mutta reward suurempi. Tässä ideana se että kenttien valtauksessa pitäisi toteuttaa eri strategiaa ja myös se että pienemmällä porukalla voisi vallata kenttiä
-Vaikea toteuttaa mutta alhaalla olevalle kentällä voisi lähteä lähimmältä omalta kentältä "täydennys convoy" joka perille saapuessaan nostaa kentän ylös.
Bonus idea: Kenttäkartat jonnekin helpon linkin taakse: Esim virtualpilots/maps ja sitten linkki kuvaukseen.
vvaris
 
Viestit: 12
Liittynyt: Su Syys 27, 2015 21:54

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

ViestiKirjoittaja Damixu » Ti Huhti 05, 2016 23:32

Tässä pari ideanpoikasta näin ensialkuun:

1) Etulinjan kentiltä saisi otettua loputtomasti vain perustason koneita kuten: Eemeli ja Stuka / I-16, Yak1 ja IL-2. Takalinjojen kentillä rajoittamaton määrä kaikkia koneita. Jos tuot ehjänä koneesi laskuun etulinjan kentälle, jää se ko. kentän listoille. Kone olisi tuojalle varattu esim. 10 min. jos haluaa käydä pikatauolla ennen seuraavaa keikkaa. Tässä tulisi jännitystä pitää ehjänä tuota parempaa konetta.

2) Välimaastoon esim. kyliin IT-pattereita ja ilmavalvontapisteitä. IT-patterin tulituksesta voisi huomata alueella liikkuvan koneita. Ilmavalvonta antaisi ilmavalvontailmoituksia radioon esim. "Imavalvonta Gideon, 3 konetta Itäkaakossa, korkea, suunta länsi" Tuo Gideon olisi joku karttaan merkitty IV-torni tai Gideonin tilalla voisi käyttää kartassa olevan kylän yms. nimeä. Nuo tornit (ja IT-patterit) voisi käydä pommittamassa alas tietysti.

3) Täydennyskolonnia takakylien tehtaista kuorma-autokolonnilla, junilla tai laivasaattueilla. Kenttien konelistat ja aseistusvaihtoehdot voisi olla sidottu täydennyksiin. Eli tehtaat ja kolonnat/saattueet olisivat myös pommitettavia kohteita.
Damixu
 
Viestit: 35
Liittynyt: Su Touko 11, 2008 13:38

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

ViestiKirjoittaja Kanttori » Ke Huhti 06, 2016 00:53

Damixun hyviä toiveita noudatellen vallattavien kenttien lisäksi voisi olla seuraavia kohteita pommittajille ja jaboille:

POLTTOAINEVARIKKO (Fuel Depot)
-tuhoamisprosentti vaikuttaa lentobentsiinin saatavuuteen alueen kentillä
-junat, autot ja lotjat kuljettavat polttoainetta, myös niiden tuhoaminen vaikuttaa sen saatavuuteen

AMMUSVARIKKO (Ammo Depot)
-tuhoamisprosentti vaikuttaa pommien saatavuuteen alueen kentillä
-junat, autot ja lotjat kuljettavat ammuksia, myös niiden tuhoaminen vaikuttaa niiden saatavuuteen

KASARMIALUE (Barracks District)
-tuhoamisprosentti vaikuttaa suplaamisen edistymiseen hidastavasti, koska ei ole työvoimaa
-junat, autot ja lotjat kuljettavat työvoimaa,myös niiden tuhoaminen vaikuttaa sen saatavuuteen
-jos koko kasarmialue tuohoutuu esim 75-prosenttisesti, ei vähään aikaan saa edes laskuvarjojääkäreitä Paras-koneisiin.

LENTOKONEVARIKKO (Aircraft Depot)
-tuhoamisprosentti vaikuttaa alueen kenttien lentokonetäydennykseen
-rajattu määrä lentokoneita kaikilla kentillä, täydennystä tulee sen mukaan missä kunnossa varikko on
-lentokalusto saadaan etulinjaan siirtolennoilla, ilman niitä koneet loppuvat kulutuksen mukaan

ETULINJAN KOLONNAT
-tankki-, miehistö- ja huoltokolonnat jotka voisivat edetä ja vallata alueita ellei niitä tuhota
-saavuttaessaan lentokentän tai jonkun em. kohteen voivat jopa vallata sen automaattisesti

Nykyistä Stalingrad-tehtävää voisi pikkuhiljaa laajentaa lisäämällä siihen toisen mokoman lentokenttiä ja lisäksi sitten näitä uusia elementtejä. Seuraavaksi voisikin tehdä sitten samoilla objekteilla uudelle Moskova-kartalle toisen suuren tehtävän joka olisi jo Stalingradilla sisäänajettu. Eli mielummin pari mega-tehtävää kuin useita pieniä! Tämä helpottaisi myös oheismateriaalin tekemistä eli ainoastaan kahden rintaman "ilmakuvat" kaikista kohteista jakoon. Osa kohteista voi olla myös "tiedustelematta" eli niistä ei ole kuin sijainti...

Systeemi olisi sitten aika valmis kun saadaan (ehkä) ensi vuonna Suomen rintama ja sinne kaikki nuo em. asiat ihan historiallisesti oikeille paikoilleen, esim. Viipurissa oli koko Kannaksen alueen tykistöammusvarikko. Olisipa muuten mahtavaa sotia sitten! :)
Kanttori
 
Viestit: 233
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 17:07
Paikkakunta: Joensuu

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

ViestiKirjoittaja Temuri » Ke Huhti 06, 2016 07:47

vvaris kirjoitti:-Jos tuon serverin idean pystyisi kommunikoimaan jotenkin myös kirjoittamalla karttaan tekstiä? En tiedä mahdollistaako BOS:in engine sen.
-Helpompi tapa kysella kenttien kuntoa, tuon voisi teoriassa toteuttaa radion kautta? Jos radion kautta ei onnistu voisi kentän kuntoa kysellä nimen lisäksi myös ruudun numerolla?

Kartalle voi kirjoittaa tekstiä. Nämä voisi ainakin yhdistää niin, että kartalla lukisi kentän kohdalla vaikkapa "Field 1". Sitten kun chattiin kirjoittaa "<field 1", niin saa ko. kentän tiedot. Ei pitäisi käsittääkseni olla edes hankala toteuttaa.

vvaris kirjoitti:-Air startteja pommareille, servun hektiseen luonteeseen voisi sopia air startti paikat pommareille. Perinteistä kentältä nousua voisi tukea rajoittamalla aseistusta tai koneita airstarteilla

Tästä olikin LeLv8_Eban kanssa juttua maanantai-iltana. Takimmaisen kentän taakse voisi tosiaan laittaa airstartin. Korkeudeksi ehkä joku 1,5 - 2 km, jotta kiipeämistä kohteelle joutuu silti tekemään. Saatavilla siis vain pommikoneita.

vvaris kirjoitti:-Kenttien "kustomointi", erilaisia kenttiä joita vallataan erilaisella taktiikoilla: toisilla kentillä pehmeitä maaleja ja toisilla kentillä kovia maaleja ja parempi ilmatorjunta. Eli toiset kentät vaikeampia valloittaa mutta reward suurempi. Tässä ideana se että kenttien valtauksessa pitäisi toteuttaa eri strategiaa ja myös se että pienemmällä porukalla voisi vallata kenttiä

Minullakin on käynyt mielessä, että pitäisi saada vaihtelevuutta kenttiin.

vvaris kirjoitti:Bonus idea: Kenttäkartat jonnekin helpon linkin taakse: Esim virtualpilots/maps ja sitten linkki kuvaukseen.

Tämä menisi varmaan sen sivuston ulkoasupäivityksen kanssa samalla.
Temuri
 
Viestit: 89
Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 17:12

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

ViestiKirjoittaja Temuri » Ke Huhti 06, 2016 07:57

Damixu kirjoitti:1) Etulinjan kentiltä saisi otettua loputtomasti vain perustason koneita kuten: Eemeli ja Stuka / I-16, Yak1 ja IL-2. Takalinjojen kentillä rajoittamaton määrä kaikkia koneita. Jos tuot ehjänä koneesi laskuun etulinjan kentälle, jää se ko. kentän listoille. Kone olisi tuojalle varattu esim. 10 min. jos haluaa käydä pikatauolla ennen seuraavaa keikkaa. Tässä tulisi jännitystä pitää ehjänä tuota parempaa konetta.

En tiedä kuinka helppo olisi toteuttaa tuota koneen varaamista, se kun täytyisi tehdä sillä pelin ulkopuolisella java-applikaatiolla. Ainahan toki voit rullailla platalle, sammuttaa moottorin, avata kuomun ja jättää koneen seisomaan tupakkitauon ajaksi ;) Lisäksi: jakki ei ole perustason kone, LaGG on :)

Damixu kirjoitti:2) Välimaastoon esim. kyliin IT-pattereita ja ilmavalvontapisteitä. IT-patterin tulituksesta voisi huomata alueella liikkuvan koneita. Ilmavalvonta antaisi ilmavalvontailmoituksia radioon esim. "Imavalvonta Gideon, 3 konetta Itäkaakossa, korkea, suunta länsi" Tuo Gideon olisi joku karttaan merkitty IV-torni tai Gideonin tilalla voisi käyttää kartassa olevan kylän yms. nimeä. Nuo tornit (ja IT-patterit) voisi käydä pommittamassa alas tietysti.

Paikannuksessa olisi varmaan parasta käyttää karttaruutuja. Näiden IT voisi olla taitotasoltaan selvästi huonompi, kuin kentillä olevien patterien. Pääpaino olisi siis enemmän ilmavalvonnassa. Nämä pitäisi sitten kytkeä myös lähimmän kentän omistajuuteen, jotta ne vaihtavat puolta, kun lähin kenttäkin vaihtaa puolta.

Damixu kirjoitti:3) Täydennyskolonnia takakylien tehtaista kuorma-autokolonnilla, junilla tai laivasaattueilla. Kenttien konelistat ja aseistusvaihtoehdot voisi olla sidottu täydennyksiin. Eli tehtaat ja kolonnat/saattueet olisivat myös pommitettavia kohteita.

Tätä ideaa on tullut muiltakin. Ehdottomasti toteuttamisen arvoinen.
Temuri
 
Viestit: 89
Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 17:12

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

ViestiKirjoittaja Temuri » Ke Huhti 06, 2016 08:42

Kanttori kirjoitti:POLTTOAINEVARIKKO (Fuel Depot)
-tuhoamisprosentti vaikuttaa lentobentsiinin saatavuuteen alueen kentillä
-junat, autot ja lotjat kuljettavat polttoainetta, myös niiden tuhoaminen vaikuttaa sen saatavuuteen

Käsittääkseni ainoa tapa tämän toteuttamiseen olisi laittaa serveriltä "Lock fuel load" asetus päälle ja lisätä kentän konelistaan koneita, joilla on rajoitettu määrä polttoainetta. Tästä seuraa myös se, että pelaaja ei saa vapaasti säätää polttoaineen määrää.

Kanttori kirjoitti:AMMUSVARIKKO (Ammo Depot)
-tuhoamisprosentti vaikuttaa pommien saatavuuteen alueen kentillä
-junat, autot ja lotjat kuljettavat ammuksia, myös niiden tuhoaminen vaikuttaa niiden saatavuuteen

Käsittääkseni pommien määriin ei voida vaikuttaa ainakaan tehtävälogiikalla (javalla ehkä), mutta saatavilla olevien pommien tyyppeihin kyllä.

Kanttori kirjoitti:KASARMIALUE (Barracks District)
-tuhoamisprosentti vaikuttaa suplaamisen edistymiseen hidastavasti, koska ei ole työvoimaa
-junat, autot ja lotjat kuljettavat työvoimaa,myös niiden tuhoaminen vaikuttaa sen saatavuuteen
-jos koko kasarmialue tuohoutuu esim 75-prosenttisesti, ei vähään aikaan saa edes laskuvarjojääkäreitä Paras-koneisiin.

Olisiko tarkoitus, että jokaisella kentällä olisi tällainen alue?

Kanttori kirjoitti:LENTOKONEVARIKKO (Aircraft Depot)
-tuhoamisprosentti vaikuttaa alueen kenttien lentokonetäydennykseen
-rajattu määrä lentokoneita kaikilla kentillä, täydennystä tulee sen mukaan missä kunnossa varikko on
-lentokalusto saadaan etulinjaan siirtolennoilla, ilman niitä koneet loppuvat kulutuksen mukaan

Toteutusta miettien tämäntapainen toiminnallisuushan taitaa olla käytössä siellä Random Expert Beta serverillä. Eli pitäisi olla mahdollista.

Kanttori kirjoitti:ETULINJAN KOLONNAT
-tankki-, miehistö- ja huoltokolonnat jotka voisivat edetä ja vallata alueita ellei niitä tuhota
-saavuttaessaan lentokentän tai jonkun em. kohteen voivat jopa vallata sen automaattisesti

Automaattiselle valtaukselle sanon ei. Valtauksen pitää olla vain ja ainoastaan seurausta pelaajien toimista. LLv34_Camouflage tästä aikaisemmin kommentoikin, eli kun pelaajat tuhoavat puolustusta (panssarintorjuntatykkejä ym.), niin vasta sen jälkeen lähtevät maajoukot liikkeelle valtaamaan. Maajoukkojen AI on toteutettu aika köykäisesti, yrittävät ampua mm. kumpujen läpi, mutta silti voisi kokeilla sitä, että maajoukot auttavat kenttien kohteiden tuhoamisessa.

Kanttori kirjoitti:Nykyistä Stalingrad-tehtävää voisi pikkuhiljaa laajentaa lisäämällä siihen toisen mokoman lentokenttiä ja lisäksi sitten näitä uusia elementtejä.

Jospa nyt 64-bittisenä tämä olisi mahdollista. Aikaisemminhan oli tarkoitus laittaa kuusi kenttää per puoli, mutta lisättyäni 11. kentän se ei ilmestynyt editorissa "Mission Tree" listaan, joten jätin pois. :) Toisaalta voi olla kyse ihan vaan bugista. Täytyy siis kokeilla!

Kanttori kirjoitti:Eli mielummin pari mega-tehtävää kuin useita pieniä! Tämä helpottaisi myös oheismateriaalin tekemistä eli ainoastaan kahden rintaman "ilmakuvat" kaikista kohteista jakoon. Osa kohteista voi olla myös "tiedustelematta" eli niistä ei ole kuin sijainti...

Kyllä. Ainakin ne Damixun ehdottamat ilmavalvontapisteet voisivat olla näitä "tiedustelemattomia".

Kanttori kirjoitti:Systeemi olisi sitten aika valmis kun saadaan (ehkä) ensi vuonna Suomen rintama ja sinne kaikki nuo em. asiat ihan historiallisesti oikeille paikoilleen, esim. Viipurissa oli koko Kannaksen alueen tykistöammusvarikko. Olisipa muuten mahtavaa sotia sitten! :)

Ai että, ois aika helmi!
Temuri
 
Viestit: 89
Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 17:12

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

ViestiKirjoittaja LLv24_Veccu » Ke Huhti 06, 2016 09:33

Moi

Sellainen tuli eilisellä sotalennolla mieleen että olisikohan mahdollista toteuttaa maajoukkojen pudotusvahvistus tyyliin "Confirmed by ground troops" jolloin vihukoneen crashipaikka olisi omalla puolella tai myös n. 5-10 km rintamalinjan takana jonne nyt IVAK hyvin näki ;) ?

Nythän sotalentosääntöjen mukaan iskemä tulisi havaita saadakseen pudotuksen. Tämä tarkoittaa että pudotukset tulee tehdä käytännössä alle 3 tonnin ja pilvikaton alapuolella jotta ne voi joku nähdä. Vahvistus iskemälle mahdotonta jos ammunta 6 tonnissa ja vihu lähtee savuavana syöksyyn eikä kukaan hyppää (kuolleena tai haavoittuneena). Sinne sitten häipyy pilven läpi .... Näin kävi eilisellä sotalennolla, Matolle pudotus jota ei voitu vahvistaa juuri ed mainitusta syystä. Statseista kyllä nähtiin että alas oli mennyt...

Olisi kyllä aika HardCore ominaisuus jota voisi rummuttaa taas medioissa...

Myös omat maa-asemat voisivat ilmoittaa omien alasampumispaikan tyylin LLv24_Veccu killed, crashed tai debloyed parachute in 277-2, ja tämäkin vain jos omalla puolella ja max 10 km rintamalinjan taakse.

Toinen juttu olisi tutka-asemien/eteen työnnettyjen ilmavalvonta-keskusten ilmoitukset vihollisista CLOD tyyliin jos niitä erikseen pyytää, ei automaattina. Tällöin tulisi ainoastaan etäisyys lähimpään viholliseen ja suunta jossa vihollinen on. Korkeus sekä vihollisen määrä ja lentosuunta ei ole tiedossa. Konetyypinkin voisi jättää pois(?).

Kolmas juttu olisi oman taistelunjohdon ilmoitukset omien pommikoneiden sijainnista, korkeudesta ja suunnasta. Tämä tulisi saada jollain komennolla näkyviin. Tällä saataisiin pommikonetta lentäville jotenkin järjestettyä hävittäjäsuojaa ilman että oltaisiin samassa TS:ssä tai tiedusteltaisiin chatissäs näitä.

Näille ylläoleville olisi historiallisetkin perustelut kuten Hasse Wind luennossaan kirjoittaa:

"Etsintälento perustuu pääasiassa maasta tuleviin maa-asemien ilmoituksiin. Etsinnän suoritustapa riippuu vallitsevasta ilmatilanteesta, maatähtäyksestä ja säästä. Etsintää suoritetaan vähintään 4 koneen muodostelmalla. Tällainen 4 koneen parvi tuli kysymykseen vielä ensimmäisenä sotavuonna, mutta sen jälkeen on lentue pienin muodostelma, millä varsinaista etsintälentoa on suoritettava. Tämä johtuu siitä, että vihollisen lentokalusto on parantunut siinä määrin, ettei parvella pysty voitollisesti vihollisen hävittäjämuodostelmia ahdistamaan."

Yllämainitut parantaisivat vihujen löytymistä kartalla ja lisäisivät ilmataisteluiden määrää ja realistisuutta peliin. Veikkaan että 80% on ainoastaan kiinnostunut löytämään "palasta" ja kaikki vinkit sen parantamiseksi parantavat peliä ja tässä tapauksessa serverin houkuttelevuutta. Se 20 % on sitten innoissaan ominaisuuksista jotka vaikuttavat lentokoneiden määriin, bensan määriin, kentän valtaukseen tms. Eli kaikki jotka monimutkaistavat peliä hävitäjä- tai pommarilentäjän näkökulmasta heikentävät serverin mielekkyyttä. Ja sitten jos ne monimutkaistavat niin tästä olisi hyvä tulla ilmoitus miksi näin on. Esim. "you can load only 50% fuel due to our destroyed car-column in grid 338". Muuten pelaajat vittuuntuvat jos eivät saa tietoa syystä miksi jokin on nyt toisin ja en saa sitä enkä tätä....

tarinoi...

Veccu
LLv24_Veccu
 
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Syys 28, 2015 16:35

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

ViestiKirjoittaja Untamo » Ke Huhti 06, 2016 11:04

LLv24_Veccu kirjoitti:Sellainen tuli eilisellä sotalennolla mieleen että olisikohan mahdollista toteuttaa maajoukkojen pudotusvahvistus tyyliin "Confirmed by ground troops" jolloin vihukoneen crashipaikka olisi omalla puolella tai myös n. 5-10 km rintamalinjan takana jonne nyt IVAK hyvin näki ;) ?

Nythän sotalentosääntöjen mukaan iskemä tulisi havaita saadakseen pudotuksen. Tämä tarkoittaa että pudotukset tulee tehdä käytännössä alle 3 tonnin ja pilvikaton alapuolella jotta ne voi joku nähdä. Vahvistus iskemälle mahdotonta jos ammunta 6 tonnissa ja vihu lähtee savuavana syöksyyn eikä kukaan hyppää (kuolleena tai haavoittuneena). Sinne sitten häipyy pilven läpi .... Näin kävi eilisellä sotalennolla, Matolle pudotus jota ei voitu vahvistaa juuri ed mainitusta syystä. Statseista kyllä nähtiin että alas oli mennyt...

Olisi kyllä aika HardCore ominaisuus jota voisi rummuttaa taas medioissa...

Myös omat maa-asemat voisivat ilmoittaa omien alasampumispaikan tyylin LLv24_Veccu killed, crashed tai debloyed parachute in 277-2, ja tämäkin vain jos omalla puolella ja max 10 km rintamalinjan taakse.


Tämä kuuluisi oikeastaa tuonne sotalentosääntökeskustelujen puolelle, mutta LLv34:n edustajana sanon lyhyesti: Ei.
Pudotukset pitää havaita silmällä. Ei ollut sotien aikana hudeja joissa lukee että "Vasili Sejase putosi luutnantti Nönnönnöön alasampumana". Maajoukkojen pudotusvahvistuksetkin taisivat olla aika harvinaisia. Jos pudotus jää vahvistamatta, niin ei voi mitään. Säännöt ovat kuitenkin samat kaikille. Ei muuta kuin seuraavan vihun kimppuun ja toivoa että siitä saadaan vahvistus. Tilanteesta riippuen voi tietty käydä pilvikaton alla katsomassa, tuliko se vihu tonttiin vai ei. Aina se ei tietty ole mahdollista.

Pudotusilmoitukset olisi mukava kuitenkin enabloida, vaikka niistä ei sotalentojen kannalta siis hyötyä olekkaan, ihan vaan koska se on muuten mukava tietää pudotukset. Tällähetkellä se ei vaan ole mahdollista ilman, että pilataan kentille yllätyshyökkäyksen mahdollisuus VP-serverillä, koska viesteissä sanotaan kohteiden nimet. Ja tällähetkellä kohteet on nimetty kenttien mukaan (teknisistä syistä). Chattiviestit ovat tällähetkellä serveriltä mahdollisuus pistää päälle / pois, mutta ei voi eritellä että mitä viestejä sinne tulee. Eli kaikki tai ei mitään, joten joudumme pitämään sen offilla toistaiseksi. Yllätysmahdollisuus on jo tosin kyllä pilattu pelin puolesta (hyökkäysrinkula kentän ympärillä), asia josta haluaisimme myös eroon. Kentillä on jo tällähetkellä tutka-yksikkö (jonka tutkarinkiä vain emme vielä ole saaneet toimimaan), joka tuhouduttuaan menee pimeäksi.

LLv24_Veccu kirjoitti:Toinen juttu olisi tutka-asemien/eteen työnnettyjen ilmavalvonta-keskusten ilmoitukset vihollisista CLOD tyyliin jos niitä erikseen pyytää, ei automaattina. Tällöin tulisi ainoastaan etäisyys lähimpään viholliseen ja suunta jossa vihollinen on. Korkeus sekä vihollisen määrä ja lentosuunta ei ole tiedossa. Konetyypinkin voisi jättää pois(?).

Kolmas juttu olisi oman taistelunjohdon ilmoitukset omien pommikoneiden sijainnista, korkeudesta ja suunnasta. Tämä tulisi saada jollain komennolla näkyviin. Tällä saataisiin pommikonetta lentäville jotenkin järjestettyä hävittäjäsuojaa ilman että oltaisiin samassa TS:ssä tai tiedusteltaisiin chatissäs näitä.


Periaatteessa hyviä ideoita, mutta valitettavasti teknisesti vaikeasti toteutettavissa. Pitää kuitenkin tutkia asiaa.

LLv24_Veccu kirjoitti:Yllämainitut parantaisivat vihujen löytymistä kartalla ja lisäisivät ilmataisteluiden määrää ja realistisuutta peliin. Veikkaan että 80% on ainoastaan kiinnostunut löytämään "palasta" ja kaikki vinkit sen parantamiseksi parantavat peliä ja tässä tapauksessa serverin houkuttelevuutta. Se 20 % on sitten innoissaan ominaisuuksista jotka vaikuttavat lentokoneiden määriin, bensan määriin, kentän valtaukseen tms. Eli kaikki jotka monimutkaistavat peliä hävitäjä- tai pommarilentäjän näkökulmasta heikentävät serverin mielekkyyttä.


Vahvasti mielipidekysymyksiä. En menisi allekirjoittamaan noita 80-20 suhteita. Se on monesti havaittu, että ruikutetaan, miksi serverillä ei ole pommareita häätäjille saaliiksi. Nämä "monimutkaisuudet" ovat juuri ruuaksi ja houkuttimeksi pommareille/jabottajille että tulisivat serverille. Ja sitten kun pommareita löytyy taivaalta, löytyy kummasti niitä häätäjiäkin niitä häätämään, ja niitä vastaan vastapuolen häätäjiä. Kappas, ilmataistelu. Kyllä meillä on tarkoituksena siis tehdä monipuolista tekemistä ihan kaikille.

LLv24_Veccu kirjoitti:Ja sitten jos ne monimutkaistavat niin tästä olisi hyvä tulla ilmoitus miksi näin on. Esim. "you can load only 50% fuel due to our destroyed car-column in grid 338". Muuten pelaajat vittuuntuvat jos eivät saa tietoa syystä miksi jokin on nyt toisin ja en saa sitä enkä tätä....


Tämä on totta, briiffissä ja foorumeilla pitää olla avattuna selkeästi homman mekaniikka ja erilaisilla chat-komennoilla pitää selvitä kenttien supply-tilanne(konetyypit, olttoaine, ammukset, pommit jne.). Temuri heitti myös ideana, että voisi tehdä nettisivun, jota pelin komennussofta päivittää, josta selviää kenttien yms. tiedot nopeasti.
Untamo
 
Viestit: 1353
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 10:01
Paikkakunta: Liminka

Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset

ViestiKirjoittaja LLv24_Veccu » Ke Huhti 06, 2016 11:51

Moi

Untamon argumentit kuulostavat hyviltä. Tuo tutka ja maa-asemailmoituset olisivat kyllä hyvä lisä.

Prkl, toi nykyinen tst-lento säännöstö pakottaa kyllä G2:n sille epäedulliseen korkeuteen sotalennolla. Korkealla pitää vaan ampua sitten paremmin, ainakin se siipi irti jos ei muuta.....tai vaikka tuleen ;)

Maa-asemat etenkin Somerilla vahvistivat aikamonta loiskahdusta mereen tai Suursaaren ja Lavansaaren rantaan... Ainakin näin muistan lukeneeni Soirin "Mersut tulevat" sekä Karhilan opuksesta...

Toisaalta Karhilahan ampui muistaakseni 4 IL-2:sta mereen Kotkan itäpuolella ja kukaan ei ollut todistamassa.... ei edes ivak eikä mikään muukaan rannikkoasema. Vahvistus saatiin Venäjän sota-arkistosta -90 luvullla...

t, Vesku
LLv24_Veccu
 
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Syys 28, 2015 16:35

Seuraava

Paluu Peliserverit - Game servers

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron
virtualpilots.fi | Virtuaalilentäjät - Virtual Pilots ry