Niissä itse spawneissa taitaa olla se "renew" täppä päällä, eli tietyin väliajoin sinne ilmestyy tankkimääräksi se 4.Untamo kirjoitti:Tankkispawneille tai taistelualueelle muutenkaan ei ole vielä minkäänlaista supply-järjestelmää...Pitääkö 50% säännön täyttyä että valtaus tapahtuu?
VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset
-
- Viestit: 104
- Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 17:12
- Handle: Temuri
- Etunimi: Teemu
- Sukunimi: Hietanen
- Verkkosivu: http://
Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset
-
- Viestit: 412
- Liittynyt: Ke Huhti 16, 2008 22:11
- Handle: Camo
- Laivue: Lentolaivue 34
- Etunimi: Ville
- Sukunimi: Pitkänen
- Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34/
- Paikkakunta: Helsinki
Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset
Onnistuisiko rekkaralli viereiseltä lentokentältä CZ:lle?Untamo kirjoitti:Tankkispawneille tai taistelualueelle muutenkaan ei ole vielä minkäänlaista supply-järjestelmää...
C
-
- Viestit: 104
- Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 17:12
- Handle: Temuri
- Etunimi: Teemu
- Sukunimi: Hietanen
- Verkkosivu: http://
Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset
Juuri äsken Untamon kanssa käytiin keskustelua siitä, että kuinka kauan kenttä voi olla avoinna valtaukselle. Tehdään nyt aluksi niin, että kun kentän vierestä on voittanut tankkibasematsin, niin kenttä on avoinna valtaukselle 1,5 tuntia.LLv34_Camouflage kirjoitti:Onnistuisiko rekkaralli viereiseltä lentokentältä CZ:lle?Untamo kirjoitti:Tankkispawneille tai taistelualueelle muutenkaan ei ole vielä minkäänlaista supply-järjestelmää...
C
Jatkossa tähän haluttaisi tehdä jonkinlainen pelimekaniikka, jolla kovakoodattua aikarajaa ei olisi ja puolustava osapuoli saisi kentänvaltausmahdollisuuden pois päältä tekemällä jotain. Vaihtoehtoja tähän:
- Rekkaralli lentokentältä tankkibaselle. Puolustavan osapuolen tulee suojata omia rekkoja, hyökkääjän tulee joko tuhota rekat ja/tai olla tarpeeksi nopea kentän valtauksessa. Jos määrätty määrä rekkoja pääsee tankkibaselle, aktivoituu hyökkääjien aikaisemmin voittama tankkibase -matsi, ja kenttää ei siis voi vallata.
- Vielä yksi tankkibase -matsi, jossa puolustajat on kentällä. Jos kentän puolustajat voittavat tämän matsin, aktivoituu hyökkääjien aikaisemmin voittama tankkibase -matsi, ja kenttää ei siis voi vallata. Tämän huonona puolena on se, että tässä helpottuu kentällä camppiminen tank(e)illa, koska hyökkääjän tankkibase on sen verran lähellä. Entä mitä tapahtuu jos hyökkääjät voittaa? Loogista olisi, että kenttä valtautuisi, mutta tähän asti ollaan haluttu valtaamisen tapahtuvan paratroopereilla.
- Hyökkääjällä on kenttätykistö kantamalla ja tankkeja puolustusrivissä. Tykistö ammuskelee kentälle, ja säädetään tykistön kohde ja taitotaso niin, että tämä olisi lähinnä tunnelman luomista varten, ei kentän objektien tuhoamista varten. Jos puolustajat saavat tykistön ja tankit hengiltä, aktivoituu hyökkääjien aikaisemmin voittama tankkibase -matsi, ja kenttää ei siis voi vallata.
Kommentteja/muita ideoita?
-
- Viestit: 412
- Liittynyt: Ke Huhti 16, 2008 22:11
- Handle: Camo
- Laivue: Lentolaivue 34
- Etunimi: Ville
- Sukunimi: Pitkänen
- Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34/
- Paikkakunta: Helsinki
Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset
Hyviä ideoita.
Vielä neljäs vaihtoehto, oikeastaan variaatio sun kakkosvaihtoehdosta: Kentän luokse muodostuu TankBase-pari siten, että lentokenttä jää niiden väliin. Näin puolustajillakin olisi mahdollisuus saada vastahyökkäys ja tankit liikkeelle tuhoamalla hyökkääjän TankBase. Mikäli hyökkääjä tuhoaa puolustajan TankBasesta 50%, hyökkääjän tankit lähtevät liikkeelle. Kentän läpi kulkiessaan tankeille tulee todennäköisesti ohrakyrsä, jos kentän puolustusta ei ensin tuhoa. Tankit etenevät normaalisti puolustavalle TankBaselle ja jos se vallataan, rintamalinja siirtyy. Kentän valtaus voisi sinänsä toimia samalla mekaniikalla kuin aiemmin: tuhoa 80% kentästä ja tuo troopit.
Näin Tämä mahdollistaisi kentän jäämisen mottiin, jos kenttää ei vallata ja rintamalinja vain jyrää siitä läpi. Siinä voisi vaikka olla että kenttä valtautuu automaattisesti 2h päästä jos sitä ei motitettuna vallata. Tämän systeemin etu olisi että tankbase-mekaniikka on koko ajan sama. Pelaajien ei tarvitse funtsia mitään erityissääntöjä tankbase-valtauksien suhteen. Kenttien valtaus olisi myös oma erillinen "minipeli".
Tällä systeemillä puolustus helpottuu, mutta halutaanko sitä? Puolustajalla on oma lentokenttä ja myös oma tankkibase vieressä. Hyökkääjä joutuu lentämään pitemmältä ja hyökkäys on tietenkin aina kuluttavampaa. Toisaalta, jos kentän käy sulkemassa jo vaikka etukäteen ja sitten vasta hoitelee viimeisen tankkibasen, tämä helpottaa varsinaista kentänvaltausta. Mutta joka tapauksessa, tulisiko kentän valtauksesta liian vaikeaa? Vai vaikuttaisiko itse asiassa tämä ollenkaan siihen? Rintamalinja (tankbase-taistelut) ja kentän valtaukset eläisivät oikeastaan omaa toisistaan riippumatonta elämää...
Tässäpä ajatuksia.
Camo
Vielä neljäs vaihtoehto, oikeastaan variaatio sun kakkosvaihtoehdosta: Kentän luokse muodostuu TankBase-pari siten, että lentokenttä jää niiden väliin. Näin puolustajillakin olisi mahdollisuus saada vastahyökkäys ja tankit liikkeelle tuhoamalla hyökkääjän TankBase. Mikäli hyökkääjä tuhoaa puolustajan TankBasesta 50%, hyökkääjän tankit lähtevät liikkeelle. Kentän läpi kulkiessaan tankeille tulee todennäköisesti ohrakyrsä, jos kentän puolustusta ei ensin tuhoa. Tankit etenevät normaalisti puolustavalle TankBaselle ja jos se vallataan, rintamalinja siirtyy. Kentän valtaus voisi sinänsä toimia samalla mekaniikalla kuin aiemmin: tuhoa 80% kentästä ja tuo troopit.
Näin Tämä mahdollistaisi kentän jäämisen mottiin, jos kenttää ei vallata ja rintamalinja vain jyrää siitä läpi. Siinä voisi vaikka olla että kenttä valtautuu automaattisesti 2h päästä jos sitä ei motitettuna vallata. Tämän systeemin etu olisi että tankbase-mekaniikka on koko ajan sama. Pelaajien ei tarvitse funtsia mitään erityissääntöjä tankbase-valtauksien suhteen. Kenttien valtaus olisi myös oma erillinen "minipeli".
Tällä systeemillä puolustus helpottuu, mutta halutaanko sitä? Puolustajalla on oma lentokenttä ja myös oma tankkibase vieressä. Hyökkääjä joutuu lentämään pitemmältä ja hyökkäys on tietenkin aina kuluttavampaa. Toisaalta, jos kentän käy sulkemassa jo vaikka etukäteen ja sitten vasta hoitelee viimeisen tankkibasen, tämä helpottaa varsinaista kentänvaltausta. Mutta joka tapauksessa, tulisiko kentän valtauksesta liian vaikeaa? Vai vaikuttaisiko itse asiassa tämä ollenkaan siihen? Rintamalinja (tankbase-taistelut) ja kentän valtaukset eläisivät oikeastaan omaa toisistaan riippumatonta elämää...
Tässäpä ajatuksia.
Camo
CO, Lentolaivue 34
-
- Viestit: 412
- Liittynyt: Ke Huhti 16, 2008 22:11
- Handle: Camo
- Laivue: Lentolaivue 34
- Etunimi: Ville
- Sukunimi: Pitkänen
- Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34/
- Paikkakunta: Helsinki
Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset
On nyt tullut jonkin verran kokeiltua tuota tankbasen valtausta. Mun mielestä tällä hetkellä mekaniikka toimii pirun hyvin. 2-3 pelaajalla sen saa vallattua, jos tietää mitä tekee ja pääsee hääräämään rauhassa. Eli ilmaherruus pitää olla. Tankkibaset ovat riittävän lähellä toisiaan ja ajoitukset osuvat hyvin. Toki jos tankbase on kovin kaukana omasta kentästä, voi tulla hieman kiire.
En ole myöskään punikkien puolelta valtausta kokeillut. Ovatko molemmat osapuolet tasapainossa? Isot pommit puuttuvat, mutta IL2 tykkeineen on kyllä aika kova peli... Entäs T34, läpäisevätkö paremmin saksalaisten puolustuksen?
Camo
En ole myöskään punikkien puolelta valtausta kokeillut. Ovatko molemmat osapuolet tasapainossa? Isot pommit puuttuvat, mutta IL2 tykkeineen on kyllä aika kova peli... Entäs T34, läpäisevätkö paremmin saksalaisten puolustuksen?
Camo
CO, Lentolaivue 34
-
- Viestit: 1439
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 10:01
- Handle: LLv34_Untamo
- Laivue: Lentolaivue 34
- Etunimi: Heikki
- Sukunimi: Siltala
- Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34/
- Paikkakunta: Liminka
Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset
On testattu punikeilla ja aikalailla on tasapainossa. Sakuilla on paremmat pommit(1000+ kg), mutta tankintuhoamiseen huonommat vehkeet (Stuka). Vennäällä päinvastoin, max. 500kg, mutta vastaavasti parempaa tankintuhoajaa (IL-2 37mm tykkeineen).
Itse ainakin sain yksin yhdellä onnistuneella Pe-2 keikalla ja perään IL-2 keikalla tankit liikkeelle, ja puolustuslinjan muutenkin tuhottua.
Sakuilla sama onnistuu myös. Ensin 1800kg pommi sisään keskelle beissiä, niin IT hiljenee. Sitten esim. 110:llä / Stukalla siivoamaan tankkeja ja muita jäljelle jääneitä.
Itse ainakin sain yksin yhdellä onnistuneella Pe-2 keikalla ja perään IL-2 keikalla tankit liikkeelle, ja puolustuslinjan muutenkin tuhottua.
Sakuilla sama onnistuu myös. Ensin 1800kg pommi sisään keskelle beissiä, niin IT hiljenee. Sitten esim. 110:llä / Stukalla siivoamaan tankkeja ja muita jäljelle jääneitä.
-
- Viestit: 104
- Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 17:12
- Handle: Temuri
- Etunimi: Teemu
- Sukunimi: Hietanen
- Verkkosivu: http://
Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset
En itse pidä ajatuksesta, jossa kenttä jäisi tankkibasejen väliin. Tuo tekisi tankilla kentällä camppimisesta varmaankin turhan helppoa, koska hyökkääjän tankkispawni tulisi melko lähelle kenttää.
Tuota omaa kakkosvaihtoehtoa jatkokehitellen:
- Eli vielä yksi tankkimatsi, jossa puolustajat ovat kentän laidalla. Hyökkäävät tankit laitetaan huristelemaan puolustuslinjojen ja kentän läpi, jolloin ne matkallaan voisivat tuhota myös kentän objekteja (esim. IT:tä), ja näin edesauttaa kentän kiinni laitossa.
Tästä tulisi tosin kuormaa ja kokoa missioniin jälleen aika lailla, koska jokaisen kentän viereen tulisi kaksi tankkimatsia lisää.
Tuota omaa kakkosvaihtoehtoa jatkokehitellen:
- Eli vielä yksi tankkimatsi, jossa puolustajat ovat kentän laidalla. Hyökkäävät tankit laitetaan huristelemaan puolustuslinjojen ja kentän läpi, jolloin ne matkallaan voisivat tuhota myös kentän objekteja (esim. IT:tä), ja näin edesauttaa kentän kiinni laitossa.
Tästä tulisi tosin kuormaa ja kokoa missioniin jälleen aika lailla, koska jokaisen kentän viereen tulisi kaksi tankkimatsia lisää.
-
- Viestit: 104
- Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 17:12
- Handle: Temuri
- Etunimi: Teemu
- Sukunimi: Hietanen
- Verkkosivu: http://
Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset
Sellainen tuli mieleen tuosta kakkosvaihtoehdon jatkokehittelystä, että jos tankkispawni on kentän vieressä, niin voi olla aika tuhottoman vaikeaa saada ehjällä koneella laitettua "Finish Flight", kun joku kyttää laskeutuvaa konetta puskassa HE kuti piipussa.
-
- Viestit: 412
- Liittynyt: Ke Huhti 16, 2008 22:11
- Handle: Camo
- Laivue: Lentolaivue 34
- Etunimi: Ville
- Sukunimi: Pitkänen
- Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34/
- Paikkakunta: Helsinki
Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset
Voisko tankkispawn sulkeutua kun tankbase on 80% tuhottu? Tai ehkä jo 50% kohdalla, eli kun hyökkääjän tankit lähtevät liikkeelle? Tämä helpottaisi kentän valtausta, joka on muutenkin jo valmiiksi hankalaa...?
CO, Lentolaivue 34
-
- Viestit: 1439
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 10:01
- Handle: LLv34_Untamo
- Laivue: Lentolaivue 34
- Etunimi: Heikki
- Sukunimi: Siltala
- Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34/
- Paikkakunta: Liminka
Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset
Kyllä, mutta se ei estä kämppijää spawnimasta ennen tätä
.. Eli kun huomaa että kenttä on kovan hyökin alla, yksi pelaaja ottaa tankin ja ajaa puskaan kytikseen. Kuten havaittu on, sitä onkin sitte aikalailla mahdoton saada ilmasta käsin hengiltä. Mutta pyöritellään ideoita, niin eiköhän sieltä joku toimiva löydy.
