CloDissa on pelin sisäänrakennettu scriptituki, joka mahdollistaa paaaaaaljon monipuolisemmat toiminnallisuudet kuin mitä BoSin serverillä voi tehdä. Sen takiahan Untamo joutui koodailemaan sen ulkopuolisen java-applikaationkin.LLv24_Veccu kirjoitti:Tuo tutka ja maa-asemailmoituset olisivat kyllä hyvä lisä.
VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset
-
- Viestit: 104
- Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 17:12
- Handle: Temuri
- Etunimi: Teemu
- Sukunimi: Hietanen
- Verkkosivu: http://
Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Touko 11, 2008 13:38
- Handle: Damixu
- Etunimi: Mika
- Sukunimi: Jääskeläinen
- Verkkosivu: http://
Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset
- Säävaihtelua
- Vuorokaudenajan vaihtelua (ei yötä)
- Vuorokaudenajan vaihtelua (ei yötä)
-
- Viestit: 1439
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 10:01
- Handle: LLv34_Untamo
- Laivue: Lentolaivue 34
- Etunimi: Heikki
- Sukunimi: Siltala
- Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34/
- Paikkakunta: Liminka
Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset
Molemmat on toteutettu ... Tehtävän vaihtuessa sää on random. Tehtävä starttaa aina aamuhämäristä ja kestää 10+ tuntia, eli iltahämäriin.Damixu kirjoitti:- Säävaihtelua
- Vuorokaudenajan vaihtelua (ei yötä)
-
- Viestit: 104
- Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 17:12
- Handle: Temuri
- Etunimi: Teemu
- Sukunimi: Hietanen
- Verkkosivu: http://
Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset
Koska ollaan lisäilty juttuja ja fiksattu bugeja, niin monesti tehtävä on startannut aina vähän ennen primetimea, jolloin ainakaan vuorokaudenajan vaihtelua ei ole ehkä huomannut. Siellä pyörii nyt neljä sääversiota randomilla: medium pilvillä ilman tuulta, CAVU jossa on tuuli, light pilvillä jossa on tuuli ja medium pilvillä sateinen ja tuulinen.Untamo kirjoitti:Molemmat on toteutettu ... Tehtävän vaihtuessa sää on random. Tehtävä starttaa aina aamuhämäristä ja kestää 10+ tuntia, eli iltahämäriin.Damixu kirjoitti:- Säävaihtelua
- Vuorokaudenajan vaihtelua (ei yötä)
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Touko 11, 2008 13:38
- Handle: Damixu
- Etunimi: Mika
- Sukunimi: Jääskeläinen
- Verkkosivu: http://
Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset
Dynaamisesti etenevä maasota jota tuettaisiin pommittamalla strafettamalla vihun asemia, kalustoa ja täydennyksiä. Servu generoisi näitä ilmatukimissioita automaattisesti. Tämä maasodan rintaman päädyttyä riittävän kauas, olisi tehtävä voitettu. Lentokentät myös menee kiinni esim. jos rintama tulee 20 km. etäisyydelle.
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Touko 11, 2008 13:38
- Handle: Damixu
- Etunimi: Mika
- Sukunimi: Jääskeläinen
- Verkkosivu: http://
Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset
Idea: Operaatioillan päätehtävän tehtävänjakotilaisuus kaikille (ei tarvii välttämättä mitään koodailla VP-servuun tai multiplayer-missioon)
Nyt tuo lentely opsuilloissa on vielä aika vapaata "räkänä taivaalle ja häröpalloa perään" tyylistä lennähtelyä.
Miten olisi jos sovittaisiin operaatioiltoihin vähintään yksi suunnitelmallinen eri laivueiden yhteistehtävä missä sovitaisiin: Tehtävät, ajoitukset, lähtökentät, käytettävä kalusto ja aseistus, lentoreitit, muodostelmat, toimintakohteet, maalit, paluureitit, paluukentät, jne. ja käytäisiin tämä suunnitelma yhdessä osallistuvien laivueiden lentäjien kanssa käyttäen jotain ilmaista kollaboraatiotyökalua (kuten esim. GoogleDocs), missä karttapohjalla visuaalisesti käytäisiin läpi tuo operaation kulku ja tehtävät. Puhe luonnollisesti hoituu TS:llä. Tällaisen yhteistehtävän tehtävänjakoon sekä itse tehtävään varmaan menee reilu tunti siitä operaatioillan ajasta. Tämän yhteistehtävän jälkeen tai jos kuolo koittaa jo tehtävän aikana, voi lähteä lennähtelemään vanhaan tyyliin häröpalloilua, niin ei tarvitse odotella turhaan pitkiä aikoja tyhjänpanttina.
Tämä lisäisi mukavasti immersiota tuohon opsuiltaan, kun tässä tehtävänjaossa saisi virittäytyä tunnelmaan ja tulisi hommaan vähän lisää tuota virtuaalisodankäynnin tuntua. Saisi pommaritkin oikeasti hävittäjäsuojaa riittävästi ja olisihan se komeeta nähdä iso pommarimuodostelma jyräävän vihukohteen tuusannuuskaksi
Tähän tarvitaan yhteisesti sovitut päivät ja kellonajat, milloin tullaan tehtävänjakoon ja milloin startataan tehtävä.
Sekä tähän olisi hyvä olla operaatiosuunnittelija, kuka ennen tehtävänjakoa tekee tuon alustavan operaatiosuunnitelman. Tilanne kartalla kun voi muuttua suht' nopeasti, niin tuota tehtävää ei kannata suunnitella monta tuntia etukäteen.
Nyt tuo lentely opsuilloissa on vielä aika vapaata "räkänä taivaalle ja häröpalloa perään" tyylistä lennähtelyä.
Miten olisi jos sovittaisiin operaatioiltoihin vähintään yksi suunnitelmallinen eri laivueiden yhteistehtävä missä sovitaisiin: Tehtävät, ajoitukset, lähtökentät, käytettävä kalusto ja aseistus, lentoreitit, muodostelmat, toimintakohteet, maalit, paluureitit, paluukentät, jne. ja käytäisiin tämä suunnitelma yhdessä osallistuvien laivueiden lentäjien kanssa käyttäen jotain ilmaista kollaboraatiotyökalua (kuten esim. GoogleDocs), missä karttapohjalla visuaalisesti käytäisiin läpi tuo operaation kulku ja tehtävät. Puhe luonnollisesti hoituu TS:llä. Tällaisen yhteistehtävän tehtävänjakoon sekä itse tehtävään varmaan menee reilu tunti siitä operaatioillan ajasta. Tämän yhteistehtävän jälkeen tai jos kuolo koittaa jo tehtävän aikana, voi lähteä lennähtelemään vanhaan tyyliin häröpalloilua, niin ei tarvitse odotella turhaan pitkiä aikoja tyhjänpanttina.
Tämä lisäisi mukavasti immersiota tuohon opsuiltaan, kun tässä tehtävänjaossa saisi virittäytyä tunnelmaan ja tulisi hommaan vähän lisää tuota virtuaalisodankäynnin tuntua. Saisi pommaritkin oikeasti hävittäjäsuojaa riittävästi ja olisihan se komeeta nähdä iso pommarimuodostelma jyräävän vihukohteen tuusannuuskaksi
Tähän tarvitaan yhteisesti sovitut päivät ja kellonajat, milloin tullaan tehtävänjakoon ja milloin startataan tehtävä.
Sekä tähän olisi hyvä olla operaatiosuunnittelija, kuka ennen tehtävänjakoa tekee tuon alustavan operaatiosuunnitelman. Tilanne kartalla kun voi muuttua suht' nopeasti, niin tuota tehtävää ei kannata suunnitella monta tuntia etukäteen.
-
- Viestit: 104
- Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 17:12
- Handle: Temuri
- Etunimi: Teemu
- Sukunimi: Hietanen
- Verkkosivu: http://
Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset
Tuota maasodan toteutusta silmälläpitäen tällainen on aika mielenkiintoinen systeemi:
http://forum.il2sturmovik.com/topic/196 ... commander/
http://forum.il2sturmovik.com/topic/196 ... commander/
-
- Viestit: 412
- Liittynyt: Ke Huhti 16, 2008 22:11
- Handle: Camo
- Laivue: Lentolaivue 34
- Etunimi: Ville
- Sukunimi: Pitkänen
- Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34/
- Paikkakunta: Helsinki
Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset
Onpas huikean makee. Tämän avullahan saadaan dynaaminen maasodankäynti pelaajien toimesta. Koskas tuo on testattavissa meidän serverillä?Temuri kirjoitti:Tuota maasodan toteutusta silmälläpitäen tällainen on aika mielenkiintoinen systeemi:
http://forum.il2sturmovik.com/topic/196 ... commander/
Camo
CO, Lentolaivue 34
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Touko 11, 2008 13:38
- Handle: Damixu
- Etunimi: Mika
- Sukunimi: Jääskeläinen
- Verkkosivu: http://
Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset
Tätä ideaa jatkojalostaen: Monen kartan muodostama online-kampanja/sota. (Kun ei ole realismia odotella WW2 Online -tyyppistä valtavaa yhtä karttaa 24/7 sodan siellä tauotta raivoten tuhansien pelaajien voimin, niin näitä IL-2 karttoja ketjuttamalla rakennettaisiin tuo isompi sota-alue)Damixu kirjoitti:Dynaamisesti etenevä maasota jota tuettaisiin pommittamalla strafettamalla vihun asemia, kalustoa ja täydennyksiä. Servu generoisi näitä ilmatukimissioita automaattisesti. Tämä maasodan rintaman päädyttyä riittävän kauas, olisi tehtävä voitettu. Lentokentät myös menee kiinni esim. jos rintama tulee 20 km. etäisyydelle.
Nyt karttojen määrä on vielä rajallinen, mutta ajan saatossa tilanne paranee ja tuo karttojen ketjuttaminen muodostaa ison kokonaisuuden.
Kun jompikumpi puoli voittaa kartan, siirrytään sotanäyttämöllä seuraavaan tai edelliseen taistelualueeseen (karttaan) riippuen voittajasta. Sodan lopullinen voittaja on se, kuka työntää vihulaisen ulos viimeisimmästäkin kartasta. Tällaiset sotakampanjat voisivat kestää esim. joitakin viikkoja. Tästä sotakampanjan tilanteesta olisi hyvä olla joku webbisivu, missä näkisi kampanjan tilanteen.
Nyt alkaa jo puuduttamaan näillä dogfight servereillä lennettävät irtomissiot. Edes tuo yhden kartan (esim. meidän VP-servun) staattinen nippu missioita ei innosta tulemaan uudestaan ja uudestaan lentämään keikkaa silloin tällön, kun missio resetoituu ja maailma palaa alkutilanteeseen ja tietää että ne irtokeikat eivät edesauta sitä kokonaistilannetta mitenkään.
Toki voisi olla hyvä, että olisi mahdollista osallistua myös tankkitaisteluihin maan pinnalla halutessaan, niin se lisäisi ennestään serverin vetovoimaa.
Tässä eri karttojen muodostamassa onlinesodassa olisi hyvä se, että jokainen yksittäinen onnistuminen vaikuttaa siihen isoon kuvaan ja se innostaa tulemaan lentelemään squadi-iltoihin ja myös käymään itsekseenkin heittää irtokeikkaa.
Tällä onlinesotatasolla pidettäisiin rankingia ja statistiikkaa pelaajista per kartta, per sota, per. koko onlinesodan historian ajan. Rankingin saisi näkymään myös squad-tasolla eli näkisi miten eri osastot ja laivueet suoriutuvat ja ovat suoriutuneet aiemmin.
-
- Viestit: 104
- Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 17:12
- Handle: Temuri
- Etunimi: Teemu
- Sukunimi: Hietanen
- Verkkosivu: http://
Re: VP:n IL-2 BoS/BoM palvelimen kehitysehdotukset
Tällä hetkellä koitan saada votkapäissään ajelevia kuskeja olemaan törmäilemättä taloihin. Jahka nämä on saatu hoidettua, nytkähtää homma taas hieman eteenpäin.