COD:n asenusongelma

Kippari
Viestit: 139
Liittynyt: To Heinä 17, 2008 21:16
Handle: matti
Etunimi: Matti
Sukunimi: Kurvinen
Verkkosivu: http://

COD:n asenusongelma

Viesti Kirjoittaja Kippari » Ti Touko 17, 2011 15:10

Moro
Myrkyn lykkäsi. Asensin COD:n ja kaikki ei mennyt ihan oikein. Asennuksen jälkeen tuli virheilmoitus, jonka sisältöä en ottanut talteen, tietenkään. Sain kuitenkin luotua tilin ja pääsin Steamiin ja sain jopa COD:n käyntiin. Tutkailin sisältöä. Tähän saakka kaikki näytti olevan siedettävästi. Tosin ei ollut. Jouduin poistamaan asennuksen ja aloin uuden asennuksen. Kaikki meni hyvin kunnes yritin päästä omalle Steamin tililleni. Salasana ei kelvannut.

Ja jatkossa tuli herjat Steam error:Failed to download platform configuration data.
This account "Kippari51" has never been accessed on this machine before and a connection to steam servers cannot be made. Some services
will not be available. Steam will continue to attempt the connection and services will be available upon success. :evil:

Steamiltä tulee sähköpostilla tämmöinen viesti: We've received a request to access your Steam account from a new computer
or web browser.
Ensin tuli meilinä uusi verification Code ohjeineen, mutta eipä onnistunut ohjeiden mukaan eli homma pysähtyi.
Sitten tuli toinen viesti.
To complete this process, enter the following special access code into the
authorization dialog before trying to log in again:
XXXX
Olen koittanut etsiä missä authorization dialog :shock: on, mutta en ole löytänyt. Steamin sivustoista ei ole ollut apua.
Toivon mukaan joku teistä tietää tai ylipäätään osaa neuvoa yksinkertaisin sanoin ja termein mitä minun pitää tehdä :?: .

juuba
Viestit: 317
Liittynyt: Ti Touko 13, 2008 14:59
Handle: Juuba
Laivue: Suomi Finland
Etunimi: Juho
Sukunimi: Järvinen
Paikkakunta: Tampere

Re: COD:n asenusongelma

Viesti Kirjoittaja juuba » To Touko 19, 2011 09:42

Joo, Steamissa tulee tuollainen nykyään kun käynnistelee eri koneilta.. (joko oikeasti, tai steamin mielestä eri koneella)

Se koodi tulee meilissä ja se kirjoitetaan Steamin käynnistyessä ilmestyvään ikkunaan.

Ainakin minun kohdallani tuo on toiminut hyvin ja nopeasti.
Koitin äsken, saadakseni screenshotteja, mutta nyt ei tietysti tullut sitä kyselyä.

Muistaakseni se meni ihan simppelisti näin:

1) lataa/käynnistää steamin
2) kirjautuu sisään, tulee se "Anna authorisaatiokoodi: _____ " -ikkuna, älä kirjoita vielä mitään
3) lataa meili-ohjelma/webmailisi, etsi tuo koodi steamilta tulleesta meilistä.
4) copy-pastea se koodi tuohon kohdan 2) ikkunaan.
5) pelaa.
- Juuba, Osasto Lagus
"Sometimes I Amaze even Myself."

juuba
Viestit: 317
Liittynyt: Ti Touko 13, 2008 14:59
Handle: Juuba
Laivue: Suomi Finland
Etunimi: Juho
Sukunimi: Järvinen
Paikkakunta: Tampere

Re: COD:n asenusongelma

Viesti Kirjoittaja juuba » To Touko 19, 2011 09:43

se meili on muotoa:

Dear STEAM-ID-ON-TÄSSÄ,

We've received a request to access your Steam account from a new computer
or web browser.
To complete this process, enter the following special access code into the
authorization dialog before trying to log in again:
12345
If you did not attempt this action, please change your password immediately.
Thanks for helping us maintain the security of your account.
- Juuba, Osasto Lagus
"Sometimes I Amaze even Myself."

Kippari
Viestit: 139
Liittynyt: To Heinä 17, 2008 21:16
Handle: matti
Etunimi: Matti
Sukunimi: Kurvinen
Verkkosivu: http://

Re: COD:n asenusongelma

Viesti Kirjoittaja Kippari » Pe Touko 20, 2011 00:49

Kiukuttelen itselleni, en muille!!

Moro, Seuraava teksti on avunpyyntö ei v....tuilua eikä vinoilua.

Samaaa herjaa olen saanut lukea monta kertaa, vaan eteenpäin en ole päässyt. Vika ilmeisti on minun vanha pääni. Esitänkin näin toiveen, että joku teistä tekee yksinkertaisin, mutta ymmärrettävin ranskalaisin viivoin ohjeen. Vain yksi esimerkki, mitä tarkoittaa selkokilellä cod??.Nyt tiedän että se tarkoittaa Cliffs over Dover. Riittää kun kerran lyhenne avataan.

Tosiasissa tämäkin keskustelupalsta vilisee muita lyhenteitä, joiden merkitystä joutuu tämmöinen yksinkertainen arpomaan. Ymmärrän hyvin, että te vanhat virtuaali- ja PCkonkarit ymmärrätte ja osaatte.
Kysymys: Milloin steam ohjelma vinkuu: To complete this process, enter the following special access code into the authorization dialog before trying to log in again:
PFNHG, ....eli minä mietin missä hemmetissä on authorization dialog? Tai miten dialogin saa näkyviin, että edes pääsis yrittämään.
Automaattipalautus Steamilta: A staff member has replied to your question.
Vastaus on yhtä tyhjän kanssa, sillä omasta mielestäni olin jo alkuperäisen ongelmani kerrtonut ekassa viestissä.

Vilpitön kiitos Flankkerille eilisestä puhelinavusta.
Kun en osaa, vaimoni mielestä, kohdistan paineet muille ;)
t. Kippari
Ps. Steamissa joku rontti oli jo ominut my callsigneni.

Kippari
Viestit: 139
Liittynyt: To Heinä 17, 2008 21:16
Handle: matti
Etunimi: Matti
Sukunimi: Kurvinen
Verkkosivu: http://

Re: COD:n asenusongelma

Viesti Kirjoittaja Kippari » Ma Touko 23, 2011 23:13

Josko tähän joku neuvon tietää eli mitä minun seuraavaksi pitää tehdä.
Steam- virhe
This account " Kippari51" has never been accessed on this machine before an a connection to steam servers cannot been made. Some services will not be available. Steam will continue to attemt teh connection and services will be available upon success.
Steamin omilta sivuilta en apua löytänyt ja palomuurini sallii Steamin käynnistyä.

Untamo
Viestit: 1439
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 10:01
Handle: LLv34_Untamo
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Heikki
Sukunimi: Siltala
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34/
Paikkakunta: Liminka

Re: COD:n asenusongelma

Viesti Kirjoittaja Untamo » Ti Touko 24, 2011 08:59

Jos tulee tuollainen virhe Steamia käynnistäessä niin kyseessä on kyllä nimenomaan se että palomuuri estää Steamin yhteydet. Siis sallii käynnistymisen mutta ei Internet-yhteyttä. Itselläni taisi joskus jokin palomuuriohjelma vastaavasti kenkkuilla vastaan.

-Untamo

Kippari
Viestit: 139
Liittynyt: To Heinä 17, 2008 21:16
Handle: matti
Etunimi: Matti
Sukunimi: Kurvinen
Verkkosivu: http://

Re: COD:n asenusongelma

Viesti Kirjoittaja Kippari » Ti Touko 24, 2011 20:00

Moro, viitsitkö Untamo ohjeistaa, ei haittaa vaikka joku muukin auttaa, miten asian korjaan. Minulla on F-securityn virustorjunta. Winsun Defender ei ymmärtääkseni ole käytössä, kai :oops: . Olen koittanut etsiä missä piilee täppi tai muu kohta missä asiaan saan korjauksen. Yritystä ei ole puuttunut, mutta taitoni ei vain riitä ilman apuja.

Kippari
Viestit: 139
Liittynyt: To Heinä 17, 2008 21:16
Handle: matti
Etunimi: Matti
Sukunimi: Kurvinen
Verkkosivu: http://

Re: COD:n asenusongelma

Viesti Kirjoittaja Kippari » Ti Touko 24, 2011 20:35

Moro, edellisen viestini jälkeen kävin läpi uudestaan suojaukset ja sattumoisin löysin, että defenderin virustorjunta oli päällä vaikka palomuuri ei ollutkaan. Poistin täpin ja nyt näyttää, että homma pelittää. Saa nähdä huomenna kun ihan oikeasti koetan saada Mersun ilmaan.

Untamo
Viestit: 1439
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 10:01
Handle: LLv34_Untamo
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Heikki
Sukunimi: Siltala
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34/
Paikkakunta: Liminka

Re: COD:n asenusongelma

Viesti Kirjoittaja Untamo » Ti Touko 24, 2011 21:20

Hyvä homma. Jos pistät realismit tappiin niin ei kannata ihmetellä jos muutaman kerran korkkaat koneen ennen kuin löytyy oikeet asetukset :) .. Ohjekirjasta kannattaa lukea raja-arvot moottorille (kierrokset / ahtopaine) ja juutuubista katella opastusvideota että miten moottori yleensäkkin lähtee käyntiin :)

-Untamo

Vastaa Viestiin