Kun Junnulla lennetään autopilotilla voidaan koneen suuntaa muuttaa tarkasti kätevällä lisätoiminnolla joka oli Junkerseissa ja Heinkeleissä oikeastikin, että pysyttiin hyvin tiukassa muodossa: sarvessa oli vipu, jolla voitiin kääntää (tai oikeastaan "hivuttaa") konetta vähän kerrassaan vasemmalle tai oikealle. Ne ovat nämä kaksi tomintoa jotka kannattaa laittaa sauvaan (sarviin) jos mahtuu. Jos ei mahdu, niin sitten käytetään noita default-näppinkomentoja:
SETTINGS/KEY MAPPING/MAIN CONTROLS
Level Flight AI-autopilot: left turn
Level Flight AI-autopilot: left turn
Kun Junnuilla on noustu matkalentokorkeuteen siirtyvät siipikoneet mahdollisimman lähelle johtokonetta juuri näiden toimintojen avulla: autopilotti on päällä koko ajan (kun korkeus on sopiva) ja johtokoneen siivelle siirytään käyttämällä sopivasti kaasua ja näitä säätimiä suunnan korjauksessa. Suunnanmuutosta voi käyttää myös pommitähtäimessä samoilla napeilla tai näppäimillä, jotta saadaan tähtäinristikko lähestymislennolla täsmälleen kohteeseen jopa ihan viime hetkellä.
Suunnanmuutos autopilotilla
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 17:07
- Handle: Kanttori
- Laivue: Lentorykmentti 3
- Etunimi: Ismo
- Sukunimi: Homanen
- Verkkosivu: https://ler3.fi
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti: