BoS ohjaimien input-asetukset

Kanttori
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 17:07
Handle: Kanttori
Laivue: Lentorykmentti 3
Etunimi: Ismo
Sukunimi: Homanen
Verkkosivu: https://ler3.fi
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

BoS ohjaimien input-asetukset

Viesti Kirjoittaja Kanttori » Ti Helmi 02, 2016 03:47

Kuva

Kuvan mukaisilla asetuksilla saa sauvaan ja peräsimeen ihan samanlaiset eksponentiaaliset "Sensitivity" -käyrät kuin vanhassa Illussa niillä kymmenellä Input-säätimille.

Lopettakaas se ruikutus saksalaiskoneiden lentomallin "woblaamisesta" tai keinumisesta ja laittakaa asetuksenne kuntoon. Minulla ja Raakalla on nyt noin ja G-2 Mersun lentotuntuma on nyt hiton paljon parempi. Hieman erilainen kuin vanhassa Illussa mutta ei välttämättä huonompi!

Etenkin Pitch (ylös-alas) tarvitsee reilusti "Sensitivity-lukemaa", jolloin se pieni ohjaimen jopa tahaton heiluminen keskialueella ei kiikuta konetta enää ollenkaan pituusakselin suunnassa. Kokeiltu ja hyväksi havaittu ainakin meidän "oikeilla" pitkillä Mersusauvoilla ja peräsinpolkimilla... :)

LLv34_Illu
Viestit: 210
Liittynyt: Su Heinä 06, 2008 20:37
Handle: LLv34_Illu
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Ilkka
Sukunimi: Hietsalo
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34

Re: BoS ohjaimien input-asetukset

Viesti Kirjoittaja LLv34_Illu » To Helmi 04, 2016 17:12

BoS/BoM vaatii tarkempaa ohjaustekniikka ja lentokäsialalla on enemmän merkitystä kuin vanhassa IL-2:ssa. Aluksi tuo tuntui kamalalle lentää ja turpaan tuli huolella, mutta tiiman karttuessa suorastaan jo miellyin tuohon BoSin 109:iin. Yhdellä reissulla sitten sain jo ammuttua yhden Jakin rei'ille ja sain kaksi sen kaveria kimppuuni. No problem, hanaa ja spiraalinousulla karkuun pilveen ja kotiin. Eivät saaneet ennakkoa vedettyä vaan kuulat viuhuivat takaa ohi ja sinne jäivät ihmettelemään. Ja eikös siellä kotikentän nurkilla luurannut MiG-3 väijymässä, parin kaarron jälkeen senkin pilotti löysi itsensä varjosta... :) Vaikea oli alku, mutta lopulta palkitsevakin.

Illu
1. Lentueen Varapäällikkö, Lentolaivue 34

juuba
Viestit: 317
Liittynyt: Ti Touko 13, 2008 14:59
Handle: Juuba
Laivue: Suomi Finland
Etunimi: Juho
Sukunimi: Järvinen
Paikkakunta: Tampere

Re: BoS ohjaimien input-asetukset

Viesti Kirjoittaja juuba » Pe Helmi 05, 2016 12:48

Pilvien asentoon ei ihan 100% kannata vissiin luottaa.

Tähän vois muodostelmalennoilla kiinnittää huomiota, Blitzissä oli vähän sen suuntaista havaintoa, että pilvet ei ois ihan samanlaiset kaikilla yhtäaikaa.
Itse vedin Mersulla yhtä P-40:ää pilveen ja lähdin (ehkä liian jyrkkään) pilven sisällä ylöspäin kapuamaan kun en enää nähnyt P-40:ää takaani pilven sisällä.

Se leikkas mun "kurvin" ja ampu mut pois leikkimästä, ihan kuin pilveä ei olisi ollutkaan.
- Juuba, Osasto Lagus
"Sometimes I Amaze even Myself."

Simo55
Viestit: 80
Liittynyt: To Marras 05, 2009 03:21
Handle: Simo55
Etunimi: martti
Sukunimi: solja
Verkkosivu: http://

Re: BoS ohjaimien input-asetukset

Viesti Kirjoittaja Simo55 » La Helmi 27, 2016 13:27

Pilvien asentoon ei ihan 100% kannata vissiin luottaa. komppaan tämän.

Simo55
Viestit: 80
Liittynyt: To Marras 05, 2009 03:21
Handle: Simo55
Etunimi: martti
Sukunimi: solja
Verkkosivu: http://

Re: BoS ohjaimien input-asetukset

Viesti Kirjoittaja Simo55 » La Helmi 27, 2016 13:40

olen ihmetellyt mikä se on se joystick noise asetus siellä inputeissa ? testailin ja havaitsin sen vaikukuttavan dramaattisesti ohjain tuntumaan, ehkä eniten mitä mikään muu asetus. Itsellä on tämä modattu G940 ja en kyllä ole koskaan saanut ojaimia/tuntumaa ROF:ssa enkä BOS:ssa miellyttäväksi, aivan kuin lentäisi kuumailmapalloa. IL-2 1946 toimii ohjaimet todella hyvin.

BOS: ssa en voi kuin ihmetellä tuota 109:n lentomallia. miten se voikin olla noin takaperoinen? hiljaisessa vauhdissa rudderi puree ilmaan todella ärhäkästi ja vastaavasti kovassa vauhdissa jossa tuollainen pieni peräsin vasta pitäisi ruveta puremaan niin ei tapahdu oikein mitään, vai olenko ymmärtänyt väärin. Toisaalta tuohan on kaikille sama.

Vastaa Viestiin