IL-2 BOS lentoonlähtö

peku
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 21:04
Etunimi: petri
Sukunimi: kupias
Verkkosivu: http://

IL-2 BOS lentoonlähtö

Viesti Kirjoittaja peku » La Joulu 20, 2014 19:24

kysymys
yrittäessäni lähteä parkkialueelta liikkeelle kone ryhtyy kiertämään vasemmalle ja sitten jatkaa sitä niin kauaun kun tehoja on. Olen yrittänyt mielestäni kaikkea; säätänyt polkimet, poistanut "käsijarrun" / jarrun, poistanut lukityuksen kannuspyörästä...mutta mikään ei ole auttanut, onko tämä jonkinlainen bugi? vaikuttaa siltä , ettei esim käsijarrukomento oikein toimi (Lshift+splash). Ilmassa ei ole mitää ongelmaa.

minulla on thrutsmaster hotas warthog sauva ja kaasu sekä saitek polkimet.

tälläinen ongelma.

Untamo
Viestit: 1439
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 10:01
Handle: LLv34_Untamo
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Heikki
Sukunimi: Siltala
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34/
Paikkakunta: Liminka

Re: IL-2 BOS lentoonlähtö

Viesti Kirjoittaja Untamo » Ma Joulu 29, 2014 23:14

S!

Onko polkimissasi varvasjarrut? Pistä jarrulla kiertoa vastaan. Tämä toimii siis saksalaisissa koneissa, venäläisissä koneissa ei ole varsinaisesti varvasjarruja, vain yksi jarrukahva, ja jarrujen voima ohjautuu sille renkaalle, kumman puolen poljinta painetaan.

peku
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 21:04
Etunimi: petri
Sukunimi: kupias
Verkkosivu: http://

Re: IL-2 BOS lentoonlähtö

Viesti Kirjoittaja peku » Pe Tammi 16, 2015 20:31

onhan niissä, ja on kokeiltu eikä auta.

juuba
Viestit: 317
Liittynyt: Ti Touko 13, 2008 14:59
Handle: Juuba
Laivue: Suomi Finland
Etunimi: Juho
Sukunimi: Järvinen
Paikkakunta: Tampere

Re: IL-2 BOS lentoonlähtö

Viesti Kirjoittaja juuba » Ma Tammi 19, 2015 14:28

Takavasemmalta peliä omistamatta: onko mahdollista että vasemman polkimen akseli on väärinpäin?
Koita pitää sitä pohjassa, meneekö sitten suoraan?

Entä onko mahdollisesti joku kaasukahvan ylimääräinen akseli mennyt rudder- tai jarru-akseliksi vahingossa?
- Juuba, Osasto Lagus
"Sometimes I Amaze even Myself."

Iced
Viestit: 239
Liittynyt: Ti Joulu 16, 2008 00:59
Handle: icedi
Laivue: LLv34
Etunimi: Lauri
Sukunimi: Pohjanheimo
Verkkosivu: http://

Re: IL-2 BOS lentoonlähtö

Viesti Kirjoittaja Iced » Ma Tammi 19, 2015 15:16

Juuballa hyvä huomio. Pelissä on varsin helppoa setupata monta toimintoa samalle napille.
In the year 3991 A.D
Vikings will surprise attack,
often with nuclear weapons.

juuba
Viestit: 317
Liittynyt: Ti Touko 13, 2008 14:59
Handle: Juuba
Laivue: Suomi Finland
Etunimi: Juho
Sukunimi: Järvinen
Paikkakunta: Tampere

Re: IL-2 BOS lentoonlähtö

Viesti Kirjoittaja juuba » Ke Tammi 21, 2015 11:53

Grendelin kirjottamassa arvostelussa on ohimennen mainittu lentoolähdön vaikeus: http://dome.fi/pelit/arvostelut/il-2-st ... stalingrad
Ytimeltään BoS on hyvä lentosimulaattori. Ei sen enempää, ei sen vähempää. Siihen voi pultata isot apupyörät, joiden avulla satunnaiskuski voi keskittyä ihan vain ydintoimintaan, mutta laajempaa elämystä kaipaavat voivat lentää täysimittaista, hardcore-lentosimuaan. Liika automatiikka pois, lentomallinnus täysille, fysiikka hardcoreksi, HUDin apujutut pois ruudulta ja menoksi. Sitten pyöritään mukkelismakkelis kiitotiellä ja ihmetellään, että miksei kone edes rullaa suoraan? No, lukitse ensin kannuspyörä ja polje kunnolla peräsimme potkurin kierrevoimaa vastaan, pöhkelikkö! Eivätkö ne mitään opeta alkeiskurssilla?
- Juuba, Osasto Lagus
"Sometimes I Amaze even Myself."

peku
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 21:04
Etunimi: petri
Sukunimi: kupias
Verkkosivu: http://

Re: IL-2 BOS lentoonlähtö

Viesti Kirjoittaja peku » To Tammi 22, 2015 21:07

kannuspyörän lukitsemistoiminto näppäin ei tunnu vaikuttavan mihinkään, ja potkurin kierrevoimaa vastaan on yritetty toimia. olen sekä tikkua,kaasua että polkimia uudelleenohjelmoinut jonkun kerran mutta ei auta. koko ajan vaikuttaa kuin oikea puolen pyörän jarru olisi päällä.

Remontti
Viestit: 2
Liittynyt: La Helmi 07, 2015 01:42
Handle: Remontti
Etunimi: Jukka
Sukunimi: E
Verkkosivu: http://

Re: IL-2 BOS lentoonlähtö

Viesti Kirjoittaja Remontti » La Helmi 07, 2015 01:59

Et kertonut millä koneella yrität lähteä liikkeelle. Pikkuhiljaa itsellä onnistuu rullailut kaikilla koneilla. Joten lisätään pari huomiota:
190:lla pitää vetää tikku taakse, jotta kannuspyörä lukittuu.
109:llä joudun välillä vapauttamaan kannuspyörän, jotta saan tehtyä pieniä korjausliikkeitä ja taas lukitsemaan kun suunta on oikea. Varvasjarrut toimivat tehokkaammin jos on saanut pikkaisen vauhtia.

Otathan huomioon, että se kannuspyörä pitää saada suoraan ennen kuin se menee lukkoon. Siitä tulee ilmoitukset "Locking tail wheel" ja "Tail wheel locked".

Venäläisissä koneissa jarrut toimivat eri tavalla. Pitää painaa poljinta ja jarruanappia samaan aikaan, jotta kyseinen pyörä jarruttaa.

Olen käyttänyt noin 15-20% tehoja kun rullaan.

Untamo
Viestit: 1439
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 10:01
Handle: LLv34_Untamo
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Heikki
Sukunimi: Siltala
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34/
Paikkakunta: Liminka

Re: IL-2 BOS lentoonlähtö

Viesti Kirjoittaja Untamo » Ke Helmi 11, 2015 12:59

S!

Tuli tuossa viikko takaperin käytyä pari keikkaa 109:llä heittämässä. Ronskilla kaasun, petaalien ja varvasjarrujen yhteiskäytöllä kone totteli aika hyvin ja sain koneen menemään kentällä sinne minne halusin. Lisää harjoitusta kyllä vaatii että onnistuu ilman hikoilua :)

LLv26_Junnu
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 23:03
Etunimi: JUHA
Sukunimi: HEIKKILÄ
Verkkosivu: http://

Re: IL-2 BOS lentoonlähtö

Viesti Kirjoittaja LLv26_Junnu » La Helmi 28, 2015 16:16

Jees eli rullailut onnistuu vain kannuspyörä lukittuna, muuten pyörähtää. Fockea lukuunottamatta; työntäkää tikkua eteen, niin perä kevenee ja kone kääntyy myös moottorin rootaatiosuuntaa vastaan. Jarruja tms. ei tarvi käyttää kun hommasta pääsee jyvälle. Eli ronskisti vaan liikkeelle niin peräsin rupeaa ohjaamaan konetta.

Vastaa Viestiin