VP-serverin tehtäviä

Kanttori
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 17:07
Handle: Kanttori
Laivue: Lentorykmentti 3
Etunimi: Ismo
Sukunimi: Homanen
Verkkosivu: https://ler3.fi
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

VP-serverin tehtäviä

Viesti Kirjoittaja Kanttori » Ma Loka 12, 2015 20:01

Editoin VP-servulta ensihätään kaksi tehtävää Offline-peliksi: Curtiss Hawk/Brewster/Morane - Länsi-Kannas kesä 1942 sekä Mersut - Kannaksen Suurhyökkäys kesä 1944. Pura RAR-tiedosto ja laita kaksi tehtäväkansiota (Bf-109 ja Hawk A-3) tähän kansiopolkuun: "IL-2 Sturmovi 1946/Missions/Single/FI".

LATAUSLINKKI

Untamo
Viestit: 1439
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 10:01
Handle: LLv34_Untamo
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Heikki
Sukunimi: Siltala
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34/
Paikkakunta: Liminka

Re: VP-serverin tehtäviä

Viesti Kirjoittaja Untamo » Ti Loka 13, 2015 15:18

Nämä ei varmaankaan sisällä mitään sotasalaisuuksia, onko ok jos siirrän tonne julkiselle IL-2 osiolle?

Kanttori
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 17:07
Handle: Kanttori
Laivue: Lentorykmentti 3
Etunimi: Ismo
Sukunimi: Homanen
Verkkosivu: https://ler3.fi
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: VP-serverin tehtäviä

Viesti Kirjoittaja Kanttori » Ti Loka 13, 2015 16:51

Siirrä vaan! :)

Kippari
Viestit: 139
Liittynyt: To Heinä 17, 2008 21:16
Handle: matti
Etunimi: Matti
Sukunimi: Kurvinen
Verkkosivu: http://

Re: VP-serverin tehtäviä

Viesti Kirjoittaja Kippari » La Joulu 19, 2015 09:29

Joulunpyhien askarteluviesti
Minä eli Kippari olen täysin syytön kaikkiin ongelmiisi, jotka saat itsellesi, kun noudatat tai et noudata ohjettani. Syvällisen harkinnan ja muiden testiapua käytettyäni julkaisen tämän kyhäelmän.
Pääpiirteittäin ohje toimii, mutta sovella…
Tämä ohje on niitä tehtäviä varten, jotka jaetaan pakattuna tiedostona esim. sähköpostin liitteenä tai Facebookissa. Paketin purkamisesta on Kanttorin tekemät ohjeet ainakin VP:n foorumilla.
Jos itse teet tehtäviä, niin parsi ja paranna ohjettani. Tyhjänpäiväisiltä Besserwissereiltä muna alas!
HUOM! Jokaisella on oma tapansa hallita ja nimetä esim. levyasemat ja kansiot yms. Tärkeää on, että noudatat omaa tallennerakennettasi.
Noudata ohjetta ja pääset tehtävässä valitsemaan useammasta lentokentästä ja niistä ne koneet, jotka ovat kentältä saatavissa. Facebookissa on Italia 43_ru.zip, millä voit testata ohjetta ja toki lentämistäkin. Jos teet itse tehtäviä, niin tee, tallenna ja testa
Aloita tehtävä eli valitse kartta ja puuhastele ja tallenna tehtäväsi nimellä jne.
Kun olet tehtävän tehnyt ja tallentanut sen, niin sen jälkeen joudut siirtämään tehtävän .mis tiedostot eli
tee seuraavasti:
- avaa resurssien hallinta
- avaa peli omasta, millä nimellä olet tallentanutkin, IL-2 kansiosta kansio Missions
- Missions-> Net->dogfight
- luo dogfight kansioon uusi kansio ja nimeä se vaikka omalla nimelläsi tai kutsullasi (mulla Kippari )
- tallenna tähän kansioon tiedostot, millä nimellä tehtävä on tullutkaan tai olet ladannut, esim. Italia 43.miss ja Italia 43_ru.properties tai pura zip tiedosto tähän kansioon
- poistu resurssienhallinnasta.
Käynnistä Illu
- klikkaa Multiplay->Create new server
- ”Name” ruutuun kirjoita haluamasi nimi, mulla ”Kipparin testi”
- luo halutessasi salasana eli ”Password” vaikkapa meille tuttu eli nenä. Jos jatkossa hostaat tehtävän eli mahdollistat muidenkin liittymisen tehtäväsi lentämiseen joko Hyberlobbyn tai oman IP-”osoitteesi” kautta, etkä halua mukaan muita kuin henkilöt, jotka itse haluat mukaan, niin salasana on ” avaja porttis” tehtävään (pitkä lause, jota en stilisoi)
- Game Type = Dogfight
- Max Players (niin monta kuin haluat mukaan)
- ja sitten paina Create
- Mission Type ruudusta löytyy luomasi serverin nimi, klikkaa
- Mission files avautuu ja siinä näkyy serverillesi tallennetut pelit
- paina Load ja karttanäkymä avautuu
- loppu on vanhaa rutiinia eli Home Base ja arming jne…
Näin menetellen pääset koska vaan yksin treenaamaan offline tehtävää.

Hostaamisesta en tiedä riittävästi jatkaakseni ohjetta siltä osin, mutta toivottavasti fiksummat kirjoittavat sen.
Tehtävän objektien muokkaus:
- avaa FMB
- File->Recent Missions->Net/dogfight->Italia43.mis
- kartta avautuu
- zuumaa eli muuta kartan mittakaavaa. Käytä hiiren rullaa tai näkymän reunoissa olevia vierityspalkkeja. Jos ohjelma jumiutuu, mikä ei ole uusi asia, niin sammuta illu tai poistu File-> Exit ja käynnistä/ palaa FMB:n. Eli pikku pakki ja 1 silmään ja eteenpäin (jompikumpi toimii, jos on toimiakseen eli älä polta hihojasi)
- esimerkkitehtävässä nikkarit näkyvät sinisinä ja liittoutuneet punaisina (saattaa olla, että jenkit punastuvat punaisesta mieliharmista , mutta ongelma on heidän)
- vie hiiri yhden objektin päälle ja klikkaa hiiren vasemmalla painikkeella
- object ikkuna avautuu
- Jos haluat hävittää eli poistaa objektin niin hiiren oikealla näppäimellä avautuu valikko, jossa saat valita delete =poista tai unselect= objekti lakkaa olemasta aktiivinen eli se on ns. muutoksilta turvassa = oma valintasi eli käytä harkintaasi
- tallenna muutoksesi
- tee valintoja ohjelman ja oman mielesi mukaan
- poistuessasi ohjelmasta joudut tekemään merkittävän päätöksen:
TALLETA MUUTOKSET tai POISTU TALLENTAMATTA.

Vastaa Viestiin