IL-2 ja grafiikka

Flanker35M
Viestit: 639
Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 14:45
Handle: Flanker
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Christian
Sukunimi: Tampio
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34

IL-2 ja grafiikka

Viesti Kirjoittaja Flanker35M » La Tammi 16, 2010 10:09

S!

Moni onkin varmasti tuskaillut eri asetusten ym kanssa ja ei tunnu toimivan mieleisesti. Laitan alle pari toimivaa OpenGL asetusta IL2 sekä ATI että nVidialta. Molempia olen käyttänyt. CONFI.INI löytyy IL2 juuresta ja aukeaa vaikka NotePad:lla.

Eli nVidian conf.ini rivit, vertaa ja kokeile!


[Render_OpenGL]

TexQual=3
TexMipFilter=3
TexCompress=2
TexFlags.UseDither=0
TexFlags.UseAlpha=0
TexFlags.UseIndex=0
TexFlags.PolygonStipple=0
TexFlags.UseClampedSprites=0
TexFlags.DrawLandByTriangles=0
TexFlags.UseVertexArrays=0
TexFlags.DisableAPIExtensions=0
TexFlags.ARBMultitextureExt=1
TexFlags.TexEnvCombineExt=1
TexFlags.SecondaryColorExt=1
TexFlags.VertexArrayExt=0
TexFlags.ClipHintExt=0
TexFlags.UsePaletteExt=0
TexFlags.TexAnisotropicExt=1
TexFlags.TexCompressARBExt=1

TexFlags.TexEnvCombine4NV=1
TexFlags.TexEnvCombineDot3=1
TexFlags.DepthClampNV=1
TexFlags.SeparateSpecular=1
TexFlags.TextureShaderNV=1

HardwareShaders=1

Shadows=2
Specular=2
SpecularLight=2
DiffuseLight=2
DynamicalLights=1
MeshDetail=2
VisibilityDistance=3

Sky=1
Forest=3
LandShading=3
LandDetails=2

LandGeom=2
TexLarge=1
TexLandQual=3
TexLandLarge=1

VideoSetupId=3
Water=2
Effects=0
ForceShaders1x=0


Seuraavaksi ATI omalta koneeltani. Toimii hyvin ATI 5870HD, ajurit 9.12 Hotfix, mutta 9.10 atioglxx.dll on IL2 juuressa, koska 9.12 ajurit aiheuttavat graafisia bugeja.


[Render_OpenGL]
TexQual=3
TexMipFilter=3
TexCompress=0
TexFlags.UseDither=0
TexFlags.UseAlpha=0
TexFlags.UseIndex=0
TexFlags.PolygonStipple=0
TexFlags.UseClampedSprites=0
TexFlags.DrawLandByTriangles=0
TexFlags.UseVertexArrays=0
TexFlags.DisableAPIExtensions=0
TexFlags.ARBMultitextureExt=1
TexFlags.TexEnvCombineExt=1
TexFlags.SecondaryColorExt=1
TexFlags.VertexArrayExt=0
TexFlags.ClipHintExt=1
TexFlags.UsePaletteExt=0
TexFlags.TexAnisotropicExt=1
TexFlags.TexCompressARBExt=0

TexFlags.TexEnvCombine4NV=0
TexFlags.TexEnvCombineDot3=1
TexFlags.DepthClampNV=0
TexFlags.SeparateSpecular=1
TexFlags.TextureShaderNV=0

HardwareShaders=1

Shadows=2
Specular=3
SpecularLight=2
DiffuseLight=2
DynamicalLights=1
MeshDetail=2
VisibilityDistance=3

Sky=2
Forest=3
LandShading=3
LandDetails=2

LandGeom=2
TexLarge=1
TexLandQual=3
TexLandLarge=1

VideoSetupId=17
Water=0
Effects=0
ForceShaders1x=0


Kommentteja saa laittaa ja kritiikkiä. Asetukset tuovat kohtuullisen suorituskyvyn ja riittävän "silmänkarkin" sekä toimii OK online peleissäkin. Lisäinfona ATI käyttäjille, laittakaa Catalyst AI -> OFF sekä AA Mode -> Performance. Vähentää stutteria todella paljon. Ja eiku lentämään..

kynkky
Viestit: 32
Liittynyt: To Tammi 07, 2010 02:50
Handle: kynkky
Etunimi: Timo
Sukunimi: Kymäläinen
Verkkosivu: http://

Re: IL-2 ja grafiikka

Viesti Kirjoittaja kynkky » La Tammi 23, 2010 20:38

Nyt on tullut vihdoin hankittua uusi kone win 7 64bit kera. Kokoillan asennusrumpan jälkeen il2 toimii, cougar toimi, Trackir toimii... Nyt on koneessa elämäni ensimmäinen radeon. Sen säätöjen kanssa oon hukassa. Laitoin noi flankerin neuvomat asetukset ja peli pyörii hyvin. Ainoo suuri ongelma on, että ohjaamon ikkunan karmit käytäytyy oudosti kun "päätä" liikuttaa ohjaamossa. Ne ikäänkuin katkeilee ja niihin syntyy suuria sahalaitoja. Onko toi tuttu homma? Vai lieneekö radeonin ominaisuus? Opengl muodossa mennään ja up2.0 modi on asennettu. Ajurina on tämä 9.12 ja tämä 9.10 .dll tiedosto on laitettu pelin juureen. Vanhassa koneessa oli nvidian ja siinä ei tommosta ongelmaa esiintynyt.

-kynkky

Flanker35M
Viestit: 639
Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 14:45
Handle: Flanker
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Christian
Sukunimi: Tampio
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34

Re: IL-2 ja grafiikka

Viesti Kirjoittaja Flanker35M » La Tammi 23, 2010 21:11

S!

Kynkky, vastaus on lähempänä kuin siwa ;) Laita VSync ON ja Triple Buffering ON. Lisäksi disabloi Catalyst AI ja laita AA Mode Performancelle. Lähtee stutterit ja tearingit, jotka kuvailit ;) Anisotropic Filtering kannattaa IL2 tapauksessa olla Application controlled, koska näyttäis että IL2 käyttää "vain" 2x asetusta. Antialiasingia voi käyttää, Edge-Detect 4x on hyvä ja ihmekumma ei juuri vaikuta FPS.

kynkky
Viestit: 32
Liittynyt: To Tammi 07, 2010 02:50
Handle: kynkky
Etunimi: Timo
Sukunimi: Kymäläinen
Verkkosivu: http://

Re: IL-2 ja grafiikka

Viesti Kirjoittaja kynkky » La Tammi 23, 2010 21:38

Flanker35M kirjoitti:S!

Kynkky, vastaus on lähempänä kuin siwa ;) Laita VSync ON ja Triple Buffering ON.
Mistäs noi VSync on ja Triple buffer saa päälle?

Suuri KIITOS Flanker kaikista ohjeista mitä oot tänne laittanu! ilman niitä ilkka olis pysyny tiukasti maassa mun koneessa :D

-kynkky

kynkky
Viestit: 32
Liittynyt: To Tammi 07, 2010 02:50
Handle: kynkky
Etunimi: Timo
Sukunimi: Kymäläinen
Verkkosivu: http://

Re: IL-2 ja grafiikka

Viesti Kirjoittaja kynkky » Su Tammi 24, 2010 04:54

Triplebuffer löytyi Catalysyin control paneelista, mutta vsyns on menny totaalisen piiloon :| Kalhalasin mielestäni läpi kaikki paikat, mutta ei löydy. Toi ongelma täytyis kyllä saada pois, pilaa perhana koko nautinnon.

On toi Il2 vaan pirun hyvän näkönen 2.0 UP modilla ja grafiikkasäädöt tapissa. Aivan kun uutta peliä pelaisi :D

-kynkky

Flanker35M
Viestit: 639
Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 14:45
Handle: Flanker
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Christian
Sukunimi: Tampio
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34

Re: IL-2 ja grafiikka

Viesti Kirjoittaja Flanker35M » Su Tammi 24, 2010 07:47

S!

Kynkky, jos sulla on käytössä Advanced mode CCC:stä niin mene 3D ja valitse ALL. Siellä on Wait for Vertical Refresh :) Ja tosi on, UP 2.0 ja muutkin modit on muuttanu peliä aika jees ;) Vielä ku pikkasen viittii gamman ja muitten kans välpätä niin johan potkii! Storm Of War:sta on muuten videotakin julki...TÄÄLLÄ.

kynkky
Viestit: 32
Liittynyt: To Tammi 07, 2010 02:50
Handle: kynkky
Etunimi: Timo
Sukunimi: Kymäläinen
Verkkosivu: http://

Re: IL-2 ja grafiikka

Viesti Kirjoittaja kynkky » Su Tammi 24, 2010 08:05

Jep, täytyy koitta tota vinkkiä. Nyt pitää olla viikko afk, mutta ensviikon sunnuntaina jatketaan virittelyä. Jessus että oli hyvän näköstä video Storm of warista :shock: Minkäköhänlaisen koneen toi vaatii pyöriäkseen. Onko sen julkasusta ollut mitään huhuja?

Niin ja kiitos taas kerran Flankker! Täytynee tulla pistäytyyn blizissä jonain iltana kiittään henk.kohtasesti!

-kynkky

Flanker35M
Viestit: 639
Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 14:45
Handle: Flanker
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Christian
Sukunimi: Tampio
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34

Re: IL-2 ja grafiikka

Viesti Kirjoittaja Flanker35M » Su Tammi 24, 2010 08:40

S!

SoW julkasu about lokakuu 2010 eli BoB Anniversary tänä vuonna. Ja käyttää DirectX 11 ja myös DirectX 9.0, joten aika skaalautuva näin äkkiseltään. NP, tuossa eilen virittelin lisää IL-2:n ja ATI:n "pakkoavioliittoa", toimii hyvin ja on nätti. Blitziä odotellessa, vihdoin pääsee taas!

Flanker35M
Viestit: 639
Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 14:45
Handle: Flanker
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Christian
Sukunimi: Tampio
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34

Re: IL-2 ja grafiikka

Viesti Kirjoittaja Flanker35M » To Tammi 28, 2010 20:31

S!

ATI Catalyst 10.1 ajurit ovat ilmestyneet, ladattavissa TÄÄLTÄ. Eivät korjanneet omassa koneessa IL-2 vaivannutta tekstuurien korruptoituneisuutta ja artifakteja, valitettavasti eli takaisin 9.10 versioon..:(

kynkky
Viestit: 32
Liittynyt: To Tammi 07, 2010 02:50
Handle: kynkky
Etunimi: Timo
Sukunimi: Kymäläinen
Verkkosivu: http://

Re: IL-2 ja grafiikka

Viesti Kirjoittaja kynkky » Ti Helmi 02, 2010 13:04

Noniin eilen pääsin takasin viritteleen konetta. Nyt tuntuis kaikki pelaavan ja testilento on suoritettu spit vs 109 mod serverillä. Teamspeak pitää viritellä vielä tänään ja sitten on kaikki kunnossa.
On se vaan kumminkin melkosta välineurheilua toi virtuaalilentosota. Nyt kun käytössä on uusi kone missä grafiikat voi pistää tappiin, Trackir 5 6DOFilla, 27" näyttö, FPS sulavaa jatkuvasti jne... niin ilmataistelukin helpottu jokseenkin paljon :D

-kynkky

Vastaa Viestiin