A-10 & Ka-50 lentelyä 4. ke 21->

Digital Combat Simulator (DCS) -series: A-10C Warthog & Ka-50 Black Shark
http://www.digitalcombatsimulator.com/
Bushmanni
Viestit: 256
Liittynyt: To Marras 17, 2011 18:42
Etunimi: Petri
Sukunimi: Auvinen
Verkkosivu: http://

A-10 & Ka-50 lentelyä 4. ke 21->

Viesti Kirjoittaja Bushmanni » Ma Huhti 02, 2012 14:28

Sain Stop Narcotics 3:n valmiiksi ja 2:n ja 1:n tunnetut bugit liiskattua ja nyt tarvittaisiin testausta ennen kuin laitan ne laajemmalti nettiin jakoon. Tärkeimmät testattavat olisivat 2 ja 3 joita ei ole vielä pelattu läpi asti. Olen ne yksinpelinä pelannut läpi testitriggerien avustama (tuhoaa vihulaiset radiokomennolla) mutta kokonaisuuden toimivuus ja fun factor on vielä kokeilematta. Mulla ei tällä viikolla ole mitään tarkkaa ohjelmaa, kun on loma, paitsi tänään illalla. Sopisiko esim. ke ilta? Tehtävien pituus on jotain 2-3h luokkaa eli ei ihan iltamyöhään kannata aloittaa jos on aikanen herätys seuraavana päivänä.
Viimeksi muokannut Bushmanni, Ti Huhti 03, 2012 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

LLv34_Kotari
Viestit: 160
Liittynyt: Pe Touko 09, 2008 17:43
Handle: Kotari
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Jani
Sukunimi: Hyvärinen
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34/

Re: A-10 & Ka-50 lentelyä

Viesti Kirjoittaja LLv34_Kotari » Ma Huhti 02, 2012 22:09

Ehdottomasti tulen mukaan, jos vaan pääsen.

juuba
Viestit: 317
Liittynyt: Ti Touko 13, 2008 14:59
Handle: Juuba
Laivue: Suomi Finland
Etunimi: Juho
Sukunimi: Järvinen
Paikkakunta: Tampere

Re: A-10 & Ka-50 lentelyä

Viesti Kirjoittaja juuba » Ti Huhti 03, 2012 09:23

Ti ja Ke on GPL teoriaa 17-20 abouts, niin en ehdi silloin, ellei sit myöhemmin illalla ...
- Juuba, Osasto Lagus
"Sometimes I Amaze even Myself."

misi
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 11:45
Handle: RedX
Etunimi: Mikael
Sukunimi: Siltanen
Verkkosivu: http://

Re: A-10 & Ka-50 lentelyä

Viesti Kirjoittaja misi » Ti Huhti 03, 2012 15:34

Voisi yrittää mukaan, mutta luultavasti ehdin vasta 20-21 nurkilla tai jopa myöhemmin... saas nähdä.

Bushmanni
Viestit: 256
Liittynyt: To Marras 17, 2011 18:42
Etunimi: Petri
Sukunimi: Auvinen
Verkkosivu: http://

Re: A-10 & Ka-50 lentelyä

Viesti Kirjoittaja Bushmanni » Ti Huhti 03, 2012 20:33

Tehtäviin pääsee hyvin mukaan vielä kesken tehtävänkin joten myöhässä tuleminen ei ole ongelma. Näyttäisi siltä, että joskus 21 aikoja olisi paras alottaa.

Bushmanni
Viestit: 256
Liittynyt: To Marras 17, 2011 18:42
Etunimi: Petri
Sukunimi: Auvinen
Verkkosivu: http://

Re: A-10 & Ka-50 lentelyä 4. ke 21->

Viesti Kirjoittaja Bushmanni » To Huhti 05, 2012 00:27

Vielä muutama pikku bugi löytyi mutta tehtävä toimi pääsääntöisesti hyvin. Kiitokset kaikille osanottajille.

Kaitsu
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 23:06
Handle: Kaitsu
Laivue: LLv34, 72nd VFW
Etunimi: Kai
Sukunimi: Törmänen
Verkkosivu: http://
Paikkakunta: Tampere

Re: A-10 & Ka-50 lentelyä 4. ke 21->

Viesti Kirjoittaja Kaitsu » Pe Huhti 06, 2012 11:30

Se olikin mielenkiintoinen tehtävä! Laita briefing/muuta infoa tähän teaseriks?

Bushmanni
Viestit: 256
Liittynyt: To Marras 17, 2011 18:42
Etunimi: Petri
Sukunimi: Auvinen
Verkkosivu: http://

Re: A-10 & Ka-50 lentelyä 4. ke 21->

Viesti Kirjoittaja Bushmanni » Pe Huhti 06, 2012 21:07

Situation:

A-10 and Ka-50 flights provide air support for ground forces conducting night time raid into enemy safe house in Nalchick.

Briefing:

Friendly assets:
4x A-10C, Hawg, 124MHz AM
4x Ka-50, Enfield, 124MHz AM
1x OH-58, Springfield, AFAC, 124MHz AM
1x KC-135, Shell, 150 MHz AM, 40X "TKR"
1x MQ-1, Ghost Rider 1, 124MHz AM
Raid party:
4x M1126
32x infantry, Badger
FARP Dallas 127.5 MHz AM
Beslan, tower 141 MHz AM, ILS 110.50 MHz

Take-off time: 0200 local time.

Weather: Temp. 20C, wind 0 m/s, clear sky.

Situation:

Black Wolves (the drug gang) situation is getting desperate and intelligence is getting more information more easily on their operations and organization. We have gotten a lead about a house where one of their top dogs is going to spend his night. A hasty raid has been planned to snatch and interrogate the subject on the spot and detain him. If he reveals any information that needs to be acted on ASAP it will be done.

Target compound is in Nalchick which has pretty much been taken over by the Black Wolfs. They have gunmen all over the city and patrol it's streets reqularly to keep control. They will have some light anti-aircraft and anti-tank weaponry but if they have any hard to hide heavy weapons left it's unlikely they are in the city.

Enemy forces consists mainly of infantry armed with rifles and RPGs. They do have some AAA guns and APCs hidden in the city though. There has been no sightings of armor or missile AD units moving inside the city. MANPADS units are likely to be in the city but their targeting capability during night is poor and as such it's likely they will not be used.

CIA Predator drone (Ghost Rider) is circling the area and providing mission control and has final authority on both air and ground operations.


Objectives:
Maintain surprise by not alerting the enemy to the presence of military aircrafts until breaching charges have detonated.

Codeword for raid start is Irene.

Provide cover for Badger (4x Stryker, 32x infantry) who executes the raid. Keep them alive and provide fires on targets they or Ghost Rider request.

Tasks:
1. Fly to the scene and inform Ghost Rider when air assets are ready. (Host F10 menu)

2. Hold fire and do not overfly the city at too low altitude (2000m, 6000ft ASL) or keep enough distance to not be heard (3km distance to the city limits).

3. You may get closer after getting clearance to engage targets.

4. Keep an eye on Badger and their surroundings all the time.

5. Maintain safe perimeter around Badger.

6. Provide fires on targets requested by Badger or Ghost rider.

Remarks:

Springfield 1 AFAC will assist targeting the enemy. He will mark the target with IR laser if possible. He doesn't have datalink.

A-10C should illuminate battlefield for Ka-50 with LUU-2 if necessary.

Plan for keeping at least one combat capable aircraft over the city all the time if it seems necessary for someone to re-arm or refuel.

One of the A-10s should handle the JTAC and the pilot should be decent at entering target coordinates as that's usually the only reference he gives. At least one aircraft should be watching over the Badger all the time while others procecute JTAC targets and scan the surroundings and the Badgers route ahead. When the Badger is stationary the enemy can creep up from any direction.

Deconflict with other flights as the airspace can be cramped. Make sure there's no other aircraft in front of or behind the target catching stray shells when strafing with GAU-8.

Springfield 1 will orbit at 3000m ASL. Ghost Rider 1 will orbit at 4000m ASL.

Ka-50 loadouts:
#1, #2, #3: 4xS-8 pods and gun
#4: 12xVikhr, 2xS-8 pods and gun

A-10 loadouts:
#1, #2, #3: TGP, 2xGBU-12, 2xAIM-9, 84xM-151
#4: TGP, 2xGBU-12, 2xAIM-9, 63xM-151, 2xAGM-65D

Gameplay notes:

Host must trigger raid start with radio menu.

If high priority target appears, you can make JTAC to give it's coordinates by checking out and then in again.

Muuta infoa:
Tehtävä on melko raskaasti skriptattu, triggereitä on reilu 150 ja mukana paljon trigattuja repliikkejä. Puheet on tehty puhesyntetisaattorilla. https://acapela-box.com/AcaBox/index.php Linkistä pääsette itekkin kokeilemaan. Pääasiassa jalkaväkeä rakennusten seasta metsästetään JTAC:n koordinaattien ja laserin avustamana. Vihollisen pääluku noin 200. Eilen meni himpun vajaa 3 tuntia läpäisemiseen, jotkut joutuivat käymään tankilla vielä tehtävän loppumetreillä. Teoreettinen minimi on 45min mutta ison ja nopean porukan ideaali suorituksella vetäisee varmaan 2h läpi.

Jos saisi vielä sen Stop narcotics 2:n vetästyä läpi tässä lähiaikoina niin saisin koko paketin nettiin kerralla.

juuba
Viestit: 317
Liittynyt: Ti Touko 13, 2008 14:59
Handle: Juuba
Laivue: Suomi Finland
Etunimi: Juho
Sukunimi: Järvinen
Paikkakunta: Tampere

Re: A-10 & Ka-50 lentelyä 4. ke 21->

Viesti Kirjoittaja juuba » La Huhti 07, 2012 17:04

Juu! Kiva missio se oli!
Melko pitkä kyllä.. Just tuollaista toimintaa kaipaan itte kympin puikoissa.

Karvat nous pystyy siinä kun (olin Mav varustetulla A-10:llä) tähtäilin Strelaa.. Sain ohjuksen irti, niin Strela ampui itsekin kohti. Onneks Strelan ohjus on helpompi väistää kuin pelin Igla :)
- Juuba, Osasto Lagus
"Sometimes I Amaze even Myself."

Bushmanni
Viestit: 256
Liittynyt: To Marras 17, 2011 18:42
Etunimi: Petri
Sukunimi: Auvinen
Verkkosivu: http://

Re: A-10 & Ka-50 lentelyä 4. ke 21->

Viesti Kirjoittaja Bushmanni » Su Huhti 08, 2012 22:54

Kattelin lennon Tacviewillä läpi ja pari mainitsemisen arvoista seikkaa ilmeni. Ensinnäkin ne liian hyvässä piilossa olevat ukot joista ei saatu kuin yksi tapettua, niin ei niitä enempää ollutkaan. Antoiko JTAC ymmärtää että niitä olisi ollut useampia vai oliko 9-line brief jäänyt kesken ja ei sen takia reagoinut kohteen tuhoamiseen? Ja toisekseen Strela ammuttiinkin minua kohti. Juuban radioon huutaman varoituksen perusteella varmuuden vuoksi dumppasin kunnon satsin soihtuja ja hyvä niin koska muuten olisi ollut kopteri päreinä. Tehtävä kesti paljon pitempään kuin mitä olisi saattanut koska iskujoukon selustaan oli jäänyt yksinäinen vihulaisen jalkamies joka todella pitkään piiloteltuaan lähti etenemään omia kohti ja sai Strykerin Browningista sarjan ja kuoli. Kohta tämän jälkeen omat taas lähtivät liikkeelle ja kävivät viimeisen kohteen tsekkaamassa. Tällä välin me ehdittiin teloa kuta kuinkin kaikki kaupungissa piilotelleet vihulaiset joista osa oli ehtinyt juosta kaupungin toiselta laidalta hätiin.

Vastaa Viestiin