Tee-se-itse kilpalento simu Red-Bullin henkeen
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: To Maalis 05, 2009 22:49
- Etunimi: John
- Sukunimi: Bigroom
- Verkkosivu: http://
Tee-se-itse kilpalento simu Red-Bullin henkeen
Terve ja hyvää alkavaa simuilu vuotta
Nyt pukkaa pientä tee-se-itse simua.
Palaute toimivuudesta olisi mukavaa.
T: Jatsi
"
Hi
So, I made my own flight sim. Well, more or less.
http://www.youtube.com/watch?v=7422m-zrRUo
This is a video from earlier dev. version, but it shows the game main point.
Not a very big, fancy or perfect but it's pretty much what I like.
Unfortunately I didn't have a time to implement & optimize the Mr. Martish's breat taking 2D/3D work to this version . See link below:
http://www.youtube.com/watch?v=J9fnYuPsofo
The .exe file for windows only (compiled with standard Blender 2.49b) with needed .dll's (~16.5M):
http://fdm4bge.1g.fi/Files/10001/BGE_Ai ... irRace.zip
The source .blend file, which contains a 2D/3D materials, FDM4BGE script plus all other python scripts plus game logics (~10M):
http://fdm4bge.1g.fi/Files/10001/BGE_Ai ... O_06.blend
Requires a Blender 2.49b intallation for running.
http://www.blender.org/download/get-blender/
The sim/game is creating after successfully two lap race a .csv file with final result and details.
You can use a mouse or at least a 4-axis joystick for the steering.
I will rise my hat off, if your able to make under 2 minute final result
Wiki page:
http://wiki.diexon.com/index.php?title=Xjazz
Nyt pukkaa pientä tee-se-itse simua.
Palaute toimivuudesta olisi mukavaa.
T: Jatsi
"
Hi
So, I made my own flight sim. Well, more or less.
http://www.youtube.com/watch?v=7422m-zrRUo
This is a video from earlier dev. version, but it shows the game main point.
Not a very big, fancy or perfect but it's pretty much what I like.
Unfortunately I didn't have a time to implement & optimize the Mr. Martish's breat taking 2D/3D work to this version . See link below:
http://www.youtube.com/watch?v=J9fnYuPsofo
The .exe file for windows only (compiled with standard Blender 2.49b) with needed .dll's (~16.5M):
http://fdm4bge.1g.fi/Files/10001/BGE_Ai ... irRace.zip
The source .blend file, which contains a 2D/3D materials, FDM4BGE script plus all other python scripts plus game logics (~10M):
http://fdm4bge.1g.fi/Files/10001/BGE_Ai ... O_06.blend
Requires a Blender 2.49b intallation for running.
http://www.blender.org/download/get-blender/
The sim/game is creating after successfully two lap race a .csv file with final result and details.
You can use a mouse or at least a 4-axis joystick for the steering.
I will rise my hat off, if your able to make under 2 minute final result
Wiki page:
http://wiki.diexon.com/index.php?title=Xjazz
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Loka 12, 2008 20:40
- Handle: cosmo
- Etunimi: Ville
- Sukunimi: Ranki
- Verkkosivu: http://www.iki.fi/~cos
Re: Tee-se-itse kilpalento simu Red-Bullin henkeen
Hurjan hieno, pitää kokeilla. En tiennyt että Blenderin pelimoottori on jo noin kehittynyt.
Blitzissä kisat tuossa sitten?
Blitzissä kisat tuossa sitten?
-
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 14:45
- Handle: Flanker
- Laivue: Lentolaivue 34
- Etunimi: Christian
- Sukunimi: Tampio
- Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34
Re: Tee-se-itse kilpalento simu Red-Bullin henkeen
S!
RedBull ladder
RedBull ladder
-
- Viestit: 317
- Liittynyt: Ti Touko 13, 2008 14:59
- Handle: Juuba
- Laivue: Suomi Finland
- Etunimi: Juho
- Sukunimi: Järvinen
- Paikkakunta: Tampere
Re: Tee-se-itse kilpalento simu Red-Bullin henkeen
S!
Tuutko XJazz Blitsiin käymään? =)
Tuutko XJazz Blitsiin käymään? =)
- Juuba, Osasto Lagus
"Sometimes I Amaze even Myself."
"Sometimes I Amaze even Myself."
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: To Maalis 05, 2009 22:49
- Etunimi: John
- Sukunimi: Bigroom
- Verkkosivu: http://
Re: Tee-se-itse kilpalento simu Red-Bullin henkeen
Terve
Mikäli nettilentämiseltä ehditte, niin olisi mukava kuulla RB kapinan tulokset sekä palaute/kritiikki tästä ikuisuus projektista.
Juuba,
UB2011 ei ole kalenterissa ainakaan tällä hetkellä. Katsotaan nyt.
----
Tällä hetkellä peli ei ilmoita mitenkään, onnistuiko kahden kierroksen session ja saitko tuloksen.
Mikäli kaikki portit tuli lennettyä oikeassa järjestyksessä ilman missejä, niin peli tallentaa tuloksen .csv tiedostona pelin juureen.
------------
Ajattelin tehdä UB2011 spesiaali version, jossa olisi:
- Lopputuloksen näyttö ruudulle.
- Hieman viilatut parametrit koneelle.
- Hiirikatse mode, jolloin voisi käyttää TrackIR / FreeTrack katseen panorointiin hiiri-modessa.
- Ja jos saan luvan käyttää UB2011 logoa, niin se tulee löytymään sieltä täältä pelistä.
------------
Riikalainen taiteilija Martinsh ilmoitti kiinnostuksestaan peliä kohtaan viime vuoden keväällä/kesällä ja yhteistyö jatkuu edelleen. <S> Martinsh.
gallery
http://www.martinsh.co.nr/
blog
http://www.artmartinsh.blogspot.com/
Alla on muutamia w.i.p. kuvia Martinsh:n tekemistä objekteista seuraavaan versioon. Ilmestynee tietenkin kahden viikon päästä...
Tämä on nykyisestä maastosta, mutta uusi merellinen version on kuulemma työnalla. Tuleepi helpottamaan RB-TrackEditorin koodaamista jonkin verran.
Malli vaatii melkoista optimointia ja paloittelua.
Edelleen mallin optimointia sekä mittarien 'kytkemistä' pelin dataan.
--------------
Ilmoitin BGEAR:n aikanaan Blender Artist foorumin '2010 Game Competition' kisaan.
En niinkään voittaakseni, vaan lähinnä todistaakseni, että BGE:llä on mahdollista tehdä edes auttava lento simu/peli, koska BA:n BGE foorumilla jyllää lähinnä kaikenlaiset arcade pelit.
Voitte ladata kilpailun kaikki pelit BA:n foorumin linkkien kautta ja testa niitä vapaasti.
Mikäli haluatte äänestää pelejä, niin se edellyttää rekisteröitymistä Blender Artist foorumille.
Voitte äänestää kaikkia tai vain yhtä.
Huomatkaa, että uusien jäsenien äänet eivät vaikuta kisan lopputulokseen späm/bot vaaran takia.
Mutta...
Ainahan voitte näyttää, että lento peli/simu rintamalla on kiinnostusta tekelettäni kohtaan
http://blenderartists.org/forum/showthread.php?t=205907
Kiitti kiinnostuksesta(olipahan vuodatus).
T: Xjazz
Mikäli nettilentämiseltä ehditte, niin olisi mukava kuulla RB kapinan tulokset sekä palaute/kritiikki tästä ikuisuus projektista.
Juuba,
UB2011 ei ole kalenterissa ainakaan tällä hetkellä. Katsotaan nyt.
----
Tällä hetkellä peli ei ilmoita mitenkään, onnistuiko kahden kierroksen session ja saitko tuloksen.
Mikäli kaikki portit tuli lennettyä oikeassa järjestyksessä ilman missejä, niin peli tallentaa tuloksen .csv tiedostona pelin juureen.
------------
Ajattelin tehdä UB2011 spesiaali version, jossa olisi:
- Lopputuloksen näyttö ruudulle.
- Hieman viilatut parametrit koneelle.
- Hiirikatse mode, jolloin voisi käyttää TrackIR / FreeTrack katseen panorointiin hiiri-modessa.
- Ja jos saan luvan käyttää UB2011 logoa, niin se tulee löytymään sieltä täältä pelistä.
------------
Riikalainen taiteilija Martinsh ilmoitti kiinnostuksestaan peliä kohtaan viime vuoden keväällä/kesällä ja yhteistyö jatkuu edelleen. <S> Martinsh.
gallery
http://www.martinsh.co.nr/
blog
http://www.artmartinsh.blogspot.com/
Alla on muutamia w.i.p. kuvia Martinsh:n tekemistä objekteista seuraavaan versioon. Ilmestynee tietenkin kahden viikon päästä...
Tämä on nykyisestä maastosta, mutta uusi merellinen version on kuulemma työnalla. Tuleepi helpottamaan RB-TrackEditorin koodaamista jonkin verran.
Malli vaatii melkoista optimointia ja paloittelua.
Edelleen mallin optimointia sekä mittarien 'kytkemistä' pelin dataan.
--------------
Ilmoitin BGEAR:n aikanaan Blender Artist foorumin '2010 Game Competition' kisaan.
En niinkään voittaakseni, vaan lähinnä todistaakseni, että BGE:llä on mahdollista tehdä edes auttava lento simu/peli, koska BA:n BGE foorumilla jyllää lähinnä kaikenlaiset arcade pelit.
Voitte ladata kilpailun kaikki pelit BA:n foorumin linkkien kautta ja testa niitä vapaasti.
Mikäli haluatte äänestää pelejä, niin se edellyttää rekisteröitymistä Blender Artist foorumille.
Voitte äänestää kaikkia tai vain yhtä.
Huomatkaa, että uusien jäsenien äänet eivät vaikuta kisan lopputulokseen späm/bot vaaran takia.
Mutta...
Ainahan voitte näyttää, että lento peli/simu rintamalla on kiinnostusta tekelettäni kohtaan
http://blenderartists.org/forum/showthread.php?t=205907
Kiitti kiinnostuksesta(olipahan vuodatus).
T: Xjazz
-
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 14:45
- Handle: Flanker
- Laivue: Lentolaivue 34
- Etunimi: Christian
- Sukunimi: Tampio
- Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34
Re: Tee-se-itse kilpalento simu Red-Bullin henkeen
S!
Hienolta näyttää nuo uudemmat kuvat! Voisham se tuoda lisäväriä UB RedBull Raceen ku porukka ei kuitenkaan ihan täytä ilmailumääräysten mukaisia nestemääriä
Hienolta näyttää nuo uudemmat kuvat! Voisham se tuoda lisäväriä UB RedBull Raceen ku porukka ei kuitenkaan ihan täytä ilmailumääräysten mukaisia nestemääriä
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: To Maalis 05, 2009 22:49
- Etunimi: John
- Sukunimi: Bigroom
- Verkkosivu: http://
Re: Tee-se-itse kilpalento simu Red-Bullin henkeen
Joo, Martinsh on todella taitava mallintaja sekä koodaaja.
Eräs Martinin tekemä BGE demo (realtime) , hyädyntäen BGE:n mahdollisuuksia, kuten tosi-aikaisia varjoja.
http://www.youtube.com/watch?v=f8SZEmETxp0
Olen itse kokeillut tuota lähde .blend tiedostoa omalla koneella ja täytyy sanoa, että aivan uskomatonta.
Jahka keritään, niin testaamme myös pelissä noita tosi-aikaisia GSLS varjoja.
UB-special on työnalla
(edit)
Unohtui kysyä, että laitetaanko UB versioon nykyinen 1.5:1 skaalattu Barcelona 2010 rata, vaiko 1:1 skaalattu Barcelona 2010 rata? Jälkimmäinen on aika tiukka...
Eräs Martinin tekemä BGE demo (realtime) , hyädyntäen BGE:n mahdollisuuksia, kuten tosi-aikaisia varjoja.
http://www.youtube.com/watch?v=f8SZEmETxp0
Olen itse kokeillut tuota lähde .blend tiedostoa omalla koneella ja täytyy sanoa, että aivan uskomatonta.
Jahka keritään, niin testaamme myös pelissä noita tosi-aikaisia GSLS varjoja.
UB-special on työnalla
(edit)
Unohtui kysyä, että laitetaanko UB versioon nykyinen 1.5:1 skaalattu Barcelona 2010 rata, vaiko 1:1 skaalattu Barcelona 2010 rata? Jälkimmäinen on aika tiukka...
-
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 14:45
- Handle: Flanker
- Laivue: Lentolaivue 34
- Etunimi: Christian
- Sukunimi: Tampio
- Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34
Re: Tee-se-itse kilpalento simu Red-Bullin henkeen
S!
Ehkä se 1.5 ois parempi noin fun factoria ajatellen. Just my 0.02€..
Ehkä se 1.5 ois parempi noin fun factoria ajatellen. Just my 0.02€..
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: To Maalis 05, 2009 22:49
- Etunimi: John
- Sukunimi: Bigroom
- Verkkosivu: http://
Re: Tee-se-itse kilpalento simu Red-Bullin henkeen
Terve
Pientä päivitystä.
Tämä rata on edelleen 1.5:1 skaalattu ja hyvä niin.
Nyt onnistuneen kahden kierroksen kapinan jälkeeen kisaaja saa tuloksen välittömästi näkyville.
Aikasakko listaan on lisätty portin läpilento korkeus sakko. Koneen on lennettävä portin YLEMMÄN PUOLIKKAAN lävitse, tai muutoin saa 2s aikasakon.
Lisäksi hiiri-katse(F4) toimii mutta snap-katse ei
Testi .exe filu
http://fdm4bge.1g.fi/Files/10001/BGE_Ai ... irRace.zip
Kommenttia / kritiikkiä, kiitos.
Pientä päivitystä.
Tämä rata on edelleen 1.5:1 skaalattu ja hyvä niin.
Nyt onnistuneen kahden kierroksen kapinan jälkeeen kisaaja saa tuloksen välittömästi näkyville.
Aikasakko listaan on lisätty portin läpilento korkeus sakko. Koneen on lennettävä portin YLEMMÄN PUOLIKKAAN lävitse, tai muutoin saa 2s aikasakon.
Lisäksi hiiri-katse(F4) toimii mutta snap-katse ei
Testi .exe filu
http://fdm4bge.1g.fi/Files/10001/BGE_Ai ... irRace.zip
Kommenttia / kritiikkiä, kiitos.
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: To Maalis 05, 2009 22:49
- Etunimi: John
- Sukunimi: Bigroom
- Verkkosivu: http://
Re: Tee-se-itse kilpalento simu Red-Bullin henkeen
Terve
Tässä olisi RataEditorin alpha demon .exe tiedosto käyttöliittymän testaamiseen.
http://fdm4bge.1g.fi/Files/10001/BGE_Ai ... RTE/te.exe
Laittakaapa samaan hakemistoon edellisen .exe filen kanssa.
Tässä olisi RataEditorin alpha demon .exe tiedosto käyttöliittymän testaamiseen.
http://fdm4bge.1g.fi/Files/10001/BGE_Ai ... RTE/te.exe
Laittakaapa samaan hakemistoon edellisen .exe filen kanssa.