Tee-se-itse kilpalento simu Red-Bullin henkeen

Xjazz
Viestit: 17
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 22:49
Etunimi: John
Sukunimi: Bigroom
Verkkosivu: http://

Tee-se-itse kilpalento simu Red-Bullin henkeen

Viesti Kirjoittaja Xjazz » Su Tammi 02, 2011 02:13

Terve ja hyvää alkavaa simuilu vuotta

Nyt pukkaa pientä tee-se-itse simua.

Palaute toimivuudesta olisi mukavaa.

T: Jatsi

"
Hi

So, I made my own flight sim. Well, more or less.
Kuva

Kuva

http://www.youtube.com/watch?v=7422m-zrRUo
This is a video from earlier dev. version, but it shows the game main point.


Not a very big, fancy or perfect but it's pretty much what I like.

Unfortunately I didn't have a time to implement & optimize the Mr. Martish's breat taking 2D/3D work to this version . See link below:
http://www.youtube.com/watch?v=J9fnYuPsofo

The .exe file for windows only (compiled with standard Blender 2.49b) with needed .dll's (~16.5M):
http://fdm4bge.1g.fi/Files/10001/BGE_Ai ... irRace.zip

The source .blend file, which contains a 2D/3D materials, FDM4BGE script plus all other python scripts plus game logics (~10M):
http://fdm4bge.1g.fi/Files/10001/BGE_Ai ... O_06.blend

Requires a Blender 2.49b intallation for running.
http://www.blender.org/download/get-blender/

The sim/game is creating after successfully two lap race a .csv file with final result and details.


You can use a mouse or at least a 4-axis joystick for the steering.


I will rise my hat off, if your able to make under 2 minute final result


Wiki page:
http://wiki.diexon.com/index.php?title=Xjazz

cosmo
Viestit: 37
Liittynyt: Su Loka 12, 2008 20:40
Handle: cosmo
Etunimi: Ville
Sukunimi: Ranki
Verkkosivu: http://www.iki.fi/~cos

Re: Tee-se-itse kilpalento simu Red-Bullin henkeen

Viesti Kirjoittaja cosmo » Ma Tammi 03, 2011 13:50

Hurjan hieno, pitää kokeilla. En tiennyt että Blenderin pelimoottori on jo noin kehittynyt.

Blitzissä kisat tuossa sitten? :-)

Flanker35M
Viestit: 639
Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 14:45
Handle: Flanker
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Christian
Sukunimi: Tampio
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34

Re: Tee-se-itse kilpalento simu Red-Bullin henkeen

Viesti Kirjoittaja Flanker35M » Ti Tammi 04, 2011 20:56

S!

RedBull ladder :D

juuba
Viestit: 317
Liittynyt: Ti Touko 13, 2008 14:59
Handle: Juuba
Laivue: Suomi Finland
Etunimi: Juho
Sukunimi: Järvinen
Paikkakunta: Tampere

Re: Tee-se-itse kilpalento simu Red-Bullin henkeen

Viesti Kirjoittaja juuba » Ke Tammi 05, 2011 10:23

S!

Tuutko XJazz Blitsiin käymään? =)
- Juuba, Osasto Lagus
"Sometimes I Amaze even Myself."

Xjazz
Viestit: 17
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 22:49
Etunimi: John
Sukunimi: Bigroom
Verkkosivu: http://

Re: Tee-se-itse kilpalento simu Red-Bullin henkeen

Viesti Kirjoittaja Xjazz » To Tammi 06, 2011 00:28

Terve

Mikäli nettilentämiseltä ehditte, niin olisi mukava kuulla RB kapinan tulokset sekä palaute/kritiikki tästä ikuisuus projektista.

Juuba,
UB2011 ei ole kalenterissa ainakaan tällä hetkellä. Katsotaan nyt.

----

Tällä hetkellä peli ei ilmoita mitenkään, onnistuiko kahden kierroksen session ja saitko tuloksen.
Mikäli kaikki portit tuli lennettyä oikeassa järjestyksessä ilman missejä, niin peli tallentaa tuloksen .csv tiedostona pelin juureen.
Kuva

------------

Ajattelin tehdä UB2011 spesiaali version, jossa olisi:
- Lopputuloksen näyttö ruudulle.
- Hieman viilatut parametrit koneelle.
- Hiirikatse mode, jolloin voisi käyttää TrackIR / FreeTrack katseen panorointiin hiiri-modessa.
- Ja jos saan luvan käyttää UB2011 logoa, niin se tulee löytymään sieltä täältä pelistä.

------------

Riikalainen taiteilija Martinsh ilmoitti kiinnostuksestaan peliä kohtaan viime vuoden keväällä/kesällä ja yhteistyö jatkuu edelleen. <S> Martinsh.

gallery
http://www.martinsh.co.nr/

blog
http://www.artmartinsh.blogspot.com/

Alla on muutamia w.i.p. kuvia Martinsh:n tekemistä objekteista seuraavaan versioon. Ilmestynee tietenkin kahden viikon päästä...

Tämä on nykyisestä maastosta, mutta uusi merellinen version on kuulemma työnalla. Tuleepi helpottamaan RB-TrackEditorin koodaamista jonkin verran.
Kuva

Malli vaatii melkoista optimointia ja paloittelua.
Kuva

Edelleen mallin optimointia sekä mittarien 'kytkemistä' pelin dataan.
Kuva

--------------

Ilmoitin BGEAR:n aikanaan Blender Artist foorumin '2010 Game Competition' kisaan.
En niinkään voittaakseni, vaan lähinnä todistaakseni, että BGE:llä on mahdollista tehdä edes auttava lento simu/peli, koska BA:n BGE foorumilla jyllää lähinnä kaikenlaiset arcade pelit.

Voitte ladata kilpailun kaikki pelit BA:n foorumin linkkien kautta ja testa niitä vapaasti.
Mikäli haluatte äänestää pelejä, niin se edellyttää rekisteröitymistä Blender Artist foorumille.
Voitte äänestää kaikkia tai vain yhtä.

Huomatkaa, että uusien jäsenien äänet eivät vaikuta kisan lopputulokseen späm/bot vaaran takia.

Mutta...

Ainahan voitte näyttää, että lento peli/simu rintamalla on kiinnostusta tekelettäni kohtaan :)

http://blenderartists.org/forum/showthread.php?t=205907

Kiitti kiinnostuksesta(olipahan vuodatus).

T: Xjazz

Flanker35M
Viestit: 639
Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 14:45
Handle: Flanker
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Christian
Sukunimi: Tampio
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34

Re: Tee-se-itse kilpalento simu Red-Bullin henkeen

Viesti Kirjoittaja Flanker35M » To Tammi 06, 2011 18:22

S!

Hienolta näyttää nuo uudemmat kuvat! Voisham se tuoda lisäväriä UB RedBull Raceen ku porukka ei kuitenkaan ihan täytä ilmailumääräysten mukaisia nestemääriä ;)

Xjazz
Viestit: 17
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 22:49
Etunimi: John
Sukunimi: Bigroom
Verkkosivu: http://

Re: Tee-se-itse kilpalento simu Red-Bullin henkeen

Viesti Kirjoittaja Xjazz » Pe Tammi 07, 2011 01:05

Joo, Martinsh on todella taitava mallintaja sekä koodaaja.

Eräs Martinin tekemä BGE demo (realtime) , hyädyntäen BGE:n mahdollisuuksia, kuten tosi-aikaisia varjoja.
http://www.youtube.com/watch?v=f8SZEmETxp0

Olen itse kokeillut tuota lähde .blend tiedostoa omalla koneella ja täytyy sanoa, että aivan uskomatonta.

Jahka keritään, niin testaamme myös pelissä noita tosi-aikaisia GSLS varjoja.


UB-special on työnalla ;)

(edit)
Unohtui kysyä, että laitetaanko UB versioon nykyinen 1.5:1 skaalattu Barcelona 2010 rata, vaiko 1:1 skaalattu Barcelona 2010 rata? Jälkimmäinen on aika tiukka...

Flanker35M
Viestit: 639
Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 14:45
Handle: Flanker
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Christian
Sukunimi: Tampio
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34

Re: Tee-se-itse kilpalento simu Red-Bullin henkeen

Viesti Kirjoittaja Flanker35M » Ti Tammi 11, 2011 23:18

S!

Ehkä se 1.5 ois parempi noin fun factoria ajatellen. Just my 0.02€..

Xjazz
Viestit: 17
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 22:49
Etunimi: John
Sukunimi: Bigroom
Verkkosivu: http://

Re: Tee-se-itse kilpalento simu Red-Bullin henkeen

Viesti Kirjoittaja Xjazz » La Tammi 15, 2011 22:52

Terve

Pientä päivitystä.

Tämä rata on edelleen 1.5:1 skaalattu ja hyvä niin.

Nyt onnistuneen kahden kierroksen kapinan jälkeeen kisaaja saa tuloksen välittömästi näkyville.
Kuva

Aikasakko listaan on lisätty portin läpilento korkeus sakko. Koneen on lennettävä portin YLEMMÄN PUOLIKKAAN lävitse, tai muutoin saa 2s aikasakon.


Lisäksi hiiri-katse(F4) toimii mutta snap-katse ei :(

Testi .exe filu
http://fdm4bge.1g.fi/Files/10001/BGE_Ai ... irRace.zip

Kommenttia / kritiikkiä, kiitos.

Xjazz
Viestit: 17
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 22:49
Etunimi: John
Sukunimi: Bigroom
Verkkosivu: http://

Re: Tee-se-itse kilpalento simu Red-Bullin henkeen

Viesti Kirjoittaja Xjazz » Ma Tammi 24, 2011 01:30

Terve

Tässä olisi RataEditorin alpha demon .exe tiedosto käyttöliittymän testaamiseen.
http://fdm4bge.1g.fi/Files/10001/BGE_Ai ... RTE/te.exe

Laittakaapa samaan hakemistoon edellisen .exe filen kanssa.

Vastaa Viestiin