SEOW lentäjän muistilista

Untamo
Viestit: 1439
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 10:01
Handle: LLv34_Untamo
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Heikki
Sukunimi: Siltala
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34/
Paikkakunta: Liminka

SEOW lentäjän muistilista

Viesti Kirjoittaja Untamo » Ma Maalis 16, 2015 14:09

S!

SEOW tehtävien lentämisessä on omat kiemuransa ja vinkeensä, jotka on hyvä muistaa. Listaan tähän tärkeimpiä mitä tulee mieleen. Jos tulee lisää mieleen niin ilmoittakaa, niin lisään listaan.

Modien asentaminen:
Kampanjoissa käytetään yleisesti jonkinlaista modipaketti (kartta jota ei normaalisti pelistä löydy, tai muita asetuksia, esim. laivojen tulinopeudet ja kestävyydet). Modit asennetaan pelin juurikansiosta löytyvään "jsgmemods" -kansioon. Eli kun lataat modipaketin:
1) Avaa modipaketti (esim. tuplaklikkaus pakettiin), näet modikansion paketin sisällä
2) Avaa erillinen kansio-ikkuna ja selaa siihen pelin jsgmemods-kansio auki (eli näet kyseisen kansion sisällön)
3) Tarraa hiirellä modikansiosta kiinni (hiiren nappi pohjaan) ja raahaa se jsgmemods-kansioon, päästä hiirestä irti, plop, modikansio on nyt jsgmemods-kansiossa.
4) Saat modin käyttöön JSGME-ohjelmalla (löytyy pelin juurikansiosta).

Yleinen modijärjestys SEOW kampanjoissa on seuraava (järjestyksellä ON merkitystä!):
1) HSFX history mod
2) Expert mode
3) <kampanjamodi>


Kiellettyjä asioita:
1) Träkin nauhoittaminen on ehdottomasti kielletty, koska track-tiedostoon tallentuu kaikkien pelaajien ja maa-yksiköiden sijainti. Vastapuoli voisi siis ottaa trackin, katsoa tehtävän lopuksi että missä kaikki vihollisen maayksiköt luuraavat, ja suunnitella seuraavaan tehtävään massiivisen ilmaiskun alueelle. Tämä siis ehdottomasti kielletty. Monissa SEOW kampanjoissa onkin asetuksiin asetettu, että pilotti hyppää välittömästi, jos yrität ottaa träkin. Jos käynnistät vahingossa träkin nauhoituksen (esim. pikanäppäimellä) SEOW-tehtävän aikana, niin ilmoita siitä välittömästi lentueenpäällikölle / kampanjan hallinnoijalle. Muutoin saatat saada hyvin äkkiä kenkää kampanjasta. HUOM: Videon nauhoittaminen erillisellä nauhoitusohjelmalla (esim. FRAPS) ei ole kiellettyä. Kielto koskee siis ainoastaan pelin sisäistä nauhoitusominaisuutta.

2) Useimmissa kampanjoissa kartan ulkopuolelle meneminen on kiellettyä.

3) Herrasmies-sääntöjen puitteissa tahalliset pilot-killit on kielletty. Eli esim. pilotin ampuminen varjoon on kiellettyä.

4) Savujen ja valojen käyttö taistelutilanteessa. Eli näitähän voisi käyttää omien tunnistamiseen, mutta näitä ei saa siis käyttää.


Tehtävän suorittaminen:
Lentoonlähtö:
1) Jos jotain menee pieleen, ja et voi nostaa konetta turvallisesti ilmaan -> hyppää koneesta. Miksi? Koska SEOW tajuaa vain sen, että lentokone on joko laskeentunut turvallisesti kentälle, tai pilotti on hypännyt. Kaikki muut tilanteet SEOW tulkitsee pilotin kuolemaksi. Eli jos et pääse turvallisesti laskuun -> hyppää.

2) Mikäli saat koneesi turvallisesti ilmaan, mutta jokin muu asia haittaa tehtävän suoritusta (headtrack jumittaa, tikun forcet kadoksissa yms.), nosta kone ilmaan, kierrä kenttä ja laskeennu -> koneesi lasketaan turvallisesti laskeutuneeksi.


Taistelu:
SEOW -kampanjoissa ei juurikaan ikoneita käytetä, joten koneiden tunnistaminen on hyvin tärkeää. Opiskele tunnistamaan kaikki kampanjaan osallistuvat konetyypit ennen kampanjan alkamista. HUOM: Kampanjan edetessä, esim. kentänvaltauksien seurauksena, saattaa omaa kalustoa joutua vastapuolen haltuun, ja toisinpäin. Tämän vuoksi pelkkä konetyypin tunnistus ei riitä, vaan myös kansallisuusmerkinnät täytyy nähdä ennen kuin sormi saa siirtyä liipaisimelle.


Laskeutuminen:
Ainoa tapa, jolla kone tehtävän jälkeen lasketaan säilyneeksi(ei tuhoutuneeksi) on laskeutua onnistuneesti omalle kentälle. Laskeutumisen jälkeen, kun kone on saatu pysäytettyä ja moottori on sammutettu, ja mieluusti vielä päälle muutaman sekunnin odotusaika että serverikin uskoo että olet paikallasi, tämän jälkeen -> disconnect. Jos teet jotain muuta, niin kone on tuhoutunut.

Pyri aina laskeentumaan tehtävänannossa osoitetulle laskukentälle. Huom: Tämä ei ole aina sama kuin nousukenttä. Jos tämä ei ole mahdollista, esim. taistelussa saadun vaurion/vuodon takia, käytä lähintä omaa kenttää. Jos koneesi on vaurioitunut pahoin ja tiedät että et pääse omalle/koti-kentälle asti -> Hyppää. Vaikka tekisit onnistuneen pakkolaskun, jos koneesi ei ole kentällä, tai sen laitamilla (n.3km säteellä) ja poistut pelistä, niin sinut lasketaan kuolleeksi. Eli hyppää. Hypyn voi suorittaa myös pakkolaskun jälkeen mikäli olet jo liian matalalla. Huom: jos hyppäät -> koneesi lasketaan aina tuhoutuneeksi, oli se sitten omalla kentällä tai missä tahansa muualla. Hyppäämisen etuna kuolemiseen on, että yleensä kampanjoissa omaa puolta rokotetaan jonkin verran jokaisesta kuolleesta lentomiehistöstä. Myös statseissa tämä näkyy siinä, että status ei putoa (esim. veteraanista takaisin rookieksi).

Tiivistettynä:
Laskeudu ehjänä oman puolen kentälle -> disconnect -> kone säilyy.
Mitä tahansa muuta -> kone tuhoutunut.


Tunnettuja bugeja:
Mission loading bugi / player list bugi:
Pelaajalle lävähtää kesken lennon Mission loading TAI player list -ruutu eteen, mutta kone jatkaa lentoaan taustalla. Jossain tapauksissa pelaaja näkee osan pilotin näkymästä Mission loading -ikkunan sivuilta, joten tästä huolimatta on mahdollista suorittaa laskeutuminen. On havaittu, että jos ennen tehtävän starttia selaa pelaajalistaa (jonka näkee kun on itse painanut Fly), tämä nostaa todennäköisyyttä, että bugi iskee. Älä siis selaa tätä listaa.

Untamo
Viestit: 1439
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 10:01
Handle: LLv34_Untamo
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Heikki
Sukunimi: Siltala
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34/
Paikkakunta: Liminka

Re: SEOW lentäjän muistilista

Viesti Kirjoittaja Untamo » Ma Marras 30, 2015 01:27

Tarkennettu Laskeutuminen -osiota.

Vastaa Viestiin