Aseiden teholaskelmia modernisti

Single player and multiplayer WWII simulation. Kotisivu / Homepage:
http://www.il2sturmovik.com/
Stafroty
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2008 23:58
Handle: LLv34_Stafroty
Laivue: LLv34
Etunimi: Janne
Sukunimi: Salonen
Verkkosivu: http://

Aseiden teholaskelmia modernisti

Viesti Kirjoittaja Stafroty » La Tammi 27, 2018 16:27

Hei, näin joskus WT:tä pelates enemmänkin vaivaa ja tutkimustyötä että saataisiin aidot efectit aseille ja saisin tuotua valoon sen eron miten eri ammustyypit muutenkin vaikuttaa kohteessa.

https://forum.il2sturmovik.com/topic/26 ... /?p=566777

tuossa linkki postaukseeni, jossa tärkeä linkki war thunderin forumille missä eniten onkin asiaa aiheesta :)

jätin homman sitten kesken kun väsyin koko "simu" mallinnukseen kyseisessä pelissä :D

Mutta tuossa on tosiaankin (omasta mielestäni) uudempi ja realistisempi tapa ajatella ja tutkia aseiden tehoa kuin vain typerä KE/ChemE taulukko. Tutkimustyötä tuli todellakin tehtyä riittävän monia tunteja koneiden blue printejä yms tutkien ja valokuvista vahinkoja verraten niihin yms, rakensin taulukko laskelman eri kulmista tulevilla hiteillä koneisiin ja laskin myös eri suunnista tulevat hitit ja mitä rakenteita milloinkin olisi AP ammojen ja HE ammojen vaikutus alueella. AP ammohan viistoon osuessa viiltää pidemmän haavan esim koneen pintaan/rakenteisiin mutta 90 kulmalla tekee siistin pyöreän reiän jne.

Tuossa olisi minun aikaansaannokseni aiheesta ja toivon että siitä löytyy vipuvarren alkua ja ajattelu ja asian käsittämiseen todellisemmalla kannalle sen verran totuutta ja tietoa että asiaan voitaisiin jopa saada muutoskin.
Toivon toki että ihmiset katsoisivat kyseisiä postauksia ja heräisivät näkemään mikä todella on vikana nykyisin asiassa.